خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/17 - 14:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مختار:

بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان تا خردادماه در آبادان افتتاح می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح راهکارهای تامین آب شرب در حوزه انتخابیه خود از افتتاح بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان تا خردادماه در آبادان خبر داد.

جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تامین آب شرب به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های کنونی حوزه انتخابیه خود که درطول 20 سال گذشته وجود داشته است، گفت: ما در آبادان با چالش‌های متعددی در حوزه تامین و انتقال آب و شبکه توزیع آب مواجه هستیم کمااینکه در زمینه انتقال آب شرب از طریق سامانه آب غدیر توانستیم به رودخانه دز متصل شویم اما ظرفیت اسمی نیاز این منطقه بیش از 170 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که متاسفانه تامین نمی‌شود و حداکثر حدود 110 هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌توانیم آب از رودخانه دز و سامانه غدیرمنتقل کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بخش خط انتقال آب نیز اگر از طریق وزارت نیرو در حدود 47 کیلومتر از سه راه حسینیه تا خرمشهر لوله 2هزار فولادی متصل شود قطعا می‌توانیم با استفاده از سامانه آب غدیر و رودخانه دز به ظرفیت اسمی آب شرب مورد نیاز برسیم.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب از طریق آب‌ شیرین‌کن‌ها به عنوان یکی از ملزومات پدافند غیرعامل اثرگذار است کمااینکه بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان با ظرفیت 25 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در آبادان احداث شده است که تا آخر خردادماه افتتاح می‌شود و با این اقدام گام بلندی در جهت ارتقای کمیت و کیفیت آب شرب این منطقه برداشته خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: سومین چالش در حوزه تامین آب شرب مورد نیاز این منطقه به هدررفت آب از شبکه توزیع آب برمی‌گردد که به دلیل فرسودگی شبکه اتفاق می‌افتد و اصلاح آن نیز از طریق مدل مالی برون‌سپاری بازسازی شبکه توزیع آب امکانپذیر است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا اصلاح شبکه توزیع آب هم به لحاظ کمیت باعث کاهش مصرف آب و هم ارتقای کیفیت آب شرب در این منطقه خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378062
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار