خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 17:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
درخشان:

بخش بافندگی کارخانه ایرانشهر 400 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با بیان اینکه فقط بخش بافندگی 400 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، گفت: نوسازی تجهیزات صنعت نساجی از اهمیت بسیاری برخوردار است، در صورتی که پارچه باکیفیت تولید شود، کمتر به سمت خارج از کشور می‌رویم و تحقق این مهم مستلزم این است که از یک سو تکنولوژی به روز داشته باشیم و از سوی دیگر افرادی که می‌توانند از این تکنولوژی ها استفاده کنند به کار گرفته شود.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره کارخانه نساجی ایرانشهر، گفت: با وجود اینکه میزان اشتغال کارخانه نساجی ایرانشهر بسیار قابل تامل است اما این کارخانه با پستی و بلندی‌های بسیاری  روبه رو بوده است؛ به طور مثال در اوایل دهه 60 پس اینکه این کارخانه طی چند سال دوران طلایی داشت، بخش بافندگی آن دچار حریق شد و از بین رفت.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 3 سال دوندگی و تلاش برای احیای بافندگی این کارخانه به منظور تکمیل زنجیره ارزش، ادامه داد: این منطقه تقریبا 60 سال قرنطینه بود و اجازه کشت پنبه به آن داده نمی‌شد، حال آنکه این منطقه یکی از مستعدترین مناطق برای تولید پنبه است.



وی اضافه کرد: این ممنوعیت به دلیل وجود آفت کرم سرخ ایجاد شد تا سال 95 این ممنوعیت تکرار شد اما سوال اینجاست که سایر کشورها چگونه می‌توانند این موضوع را کنترل کنند اما ما با تکنولوژی‌های موجود امکان کنترل این موضوع را نداریم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه 3 سال پیش با همکاری برخی از همکاران این موضوع را پیگیری کردیم و کشت پنبه نیز در بسیاری از مزارع آغاز شده است، تصریح کرد: اخیرا قرارداد با شرکت آلمانی برای خرید دستگاه‌های مجهز بافندگی برای کارخانه ایرانشهر در حال انعقاد است.



درخشان با بیان اینکه فقط بخش بافندگی 400 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، افزود: نوسازی تجهیزات صنعت نساجی از اهمیت بسیاری برخوردار است، در صورتی که پارچه باکیفیت تولید شود، کمتر به سمت خارج از کشور می‌رویم و تحقق این مهم مستلزم این است که از یک سو تکنولوژی به روز داشته باشیم و از سوی دیگر افرادی که می‌توانند از این تکنولوژی ها استفاده کنند به کار گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 370803
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار