خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 19:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
متفکرآزاد:

بحران آب به زودی در تبریز به اتمام می رسد

نماینده مردم تبریز در مجلس سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای اتمام قطعی بحران آب در این شهر را تشریح کرد.

روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قطعی آب در شهر تبریز بیان کرد: در روزهای گذشته با حضور در تبریز مشکل آبرسان به محلات مختلف شهر را با هماهنگی سایر نمایندگان پیگیری کردیم، با مدیرعامل شرکت آب فای استان از پروژه ها از جمله چاه های جدیدی که زده اند، مخازن آبی جدیدی که در حاشیه تبریز ایجاد شده بازدید کردیم.



نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس ادامه داد: در حال حاضر به دلیل خشک شدن سد نهند، برای آب رسانی به محلاتی که از این سد تغذیه می شدند انتقال آب به صورت معکوس انجام می شود و آب های پایین دست به بالا دست منتقل می شود، در این پروژه آب از سد زرین رود و چاه های سهند به محلات شهر تبریز آب رسانی می شود و امیدواریم به زودی اتمام بحران آب در تبریز به اتمام برسد.



وی تاکید کرد: قطعی طولانی مدت آب در تبریز باعث نارضایتی مردم شده و باید با سرعت ترمیم شبکه آب رخ دهد و محلاتی که باقی مانده نیز آب رسانی شود، خرابی های آنی که امکان اطلاع قبلی را نداشته فشار را بر مردم زیاد کرده اما ماموران سازمان آب و فاضلاب و اداره برق شبانه روز کار کردند تا به این بحران پایان دهند.



این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات کوتاه مدت برای رفع قطعی آب انجام شده اظهار داشت: در میان مدت باید پروژه رینگ آبی تبریز تمام شود در حال حاضر 30 درصد این پروژه مانده که باید سازمان برنامه و بودجه نسبت به تزریق فوری اعتبار اقدام کند تا توزیع عادلانه آب صورت گیرد. با اتصال منابع و مخازن مختلف آب، افت فشار در محلات مختلف را تجربه نخواهیم کرد.



نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید براینکه رینگ آبی تبریز باید تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد، گفت: با توجه به بحران آب باید هر چه سریعتر انتقال آب رود ارس به تبریز به اتمام برسد، این پروژه اخیرا آغاز شده که نیازمند اقدام جهادی تر است تا هر چه زودتر به نتیجه برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367078
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار