خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/19 - 13:26
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : استان ها
چراغی:

بازگشایی مرز چیلات در گروی درخواست رسمی وزرای مربوطه از کشور عراق است

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس، بازگشایی مرز چیلات دهلران را تنها از طریق درخواست رسمی وزرای امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و کشور از دولت مرکزی عراق امکانپذیر دانست.

اسدالله چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، طی درخواستی از وزرای مربوطه در دولت برای بازگشایی مرز چیلات دهلران، گفت: تاکنون هماهنگی‌های اولیه بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته است و جلساتی در سطح کارشناسان به منظور بررسی این موضوع برگزار شده است و ما منتظر نهایی شدن تصمیم حکومت مرکزی عراق هستیم تا برای تحقق این مهم پای کار آید.

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما از طرف ایران نیز از وزرای امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و کشور انتظار داریم تا برای بازگشایی این مرز به طور رسمی از کشور عراق درخواست کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: بی‌تردید این مرز بسیار مهمی است که بازگشایی آن می‌تواند هم بار ترافیکی مرز مهران به ویژه برای تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین را کاهش دهد و هم باعث ایجاد رونق کسب و کار در منطقه محروم دهلران شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383097
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار