خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 14:34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها

بازدید نیکزاد از مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل

نماینده مردم اردبیل،سرعین،نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از سایت مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل،در جلسه ای با مدیران و عوامل اجرایی پروژه مسائل و مشکلات مربوطه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل بازدید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در سایت مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل، ضمن بازدید از مراحل اجرای کار در جلسه ای با مدیران، مسئولان و عوامل اجرایی پروژه مسائل و مشکلات مربوطه را بررسی کرد که برخی از موارد از جمله تعریض جاده مواصلاتی کارخانه تا اردبیل،اقدام عاجل در خصوص ترخیص کالا و تجهیزات از گمرک،تسریع در روند تعیین پیمانکار پست برق، پیگیری اخذ تسهیلات از بانک جهت رفع مشکلات و موانع مالی پروژه،رفع مشکل تامین آب ، برق و گاز  مطرح شد.

با تأمین اعتبارات ملی و پیگیری‌های علی نیکزاد مسیر نوجه‌ده به سولا بهسازی و آسفالت شد. این مسیر به طول ۶/۵ کلیومتر که یکی از مطالبات اصلی اهالی منطقه بوده است با ۲۱ میلیارد تومان قیر و اعتبار نقدی که توسط علی نیکزاد،نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی از اعتبارات ملی تأمین و با پیگیری های وی در حال بهسازی و آسفالت می‌باشد؛با حضور نیکزاد و همراهی فرماندار نمین و جمعی از مدیران و مسئولان مربوطه روند عملیات اجرایی آن مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

کلنگ زنی پل شهید ضیاءالدین ذاکر 
همچنین با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل،علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و مسئولان مربوطه پل شهید ضیاءالدین ذاکر (پل آقا باقر) کلنگ زنی شد و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء مراحل اجرایی آن آغاز شد.
 پل آقاباقر پس از تملک ۱۰ ملک با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان به طول ۷۰۰ متر توسط قرارگاه‌ خاتم‌الانبیا(ص) و مؤسسه عاشورا عملیاتی می‌شود که انتظار می‌رود در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتقال پادگان ارتش نیازمند ۲۰ هزار میلیارد اعتبار است
علی نیکزاد گفت: تملک و بازگشایی پارک کنار میدان بسیج جزو اقدامات ارزشمند شورا و شهرداری اردبیل است و انتقال پادگان ارتش نیز ۲۰ هزار میلیارد اعتبار لازم دارد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ‌زنی پل آقاباقر با بیان اینکه بازگشایی پارک کنار میدان بسیج جزو کارهای بی‌بدیل شورا و شهرداری اردبیل بوده، اظهار کرد:این پارک از جمله تنفس‌گاه‌های شهر اردبیل است و  انتقال پادگان ارتش نیازمند ۲۰ هزار میلیارد اعتبار است که سطحی فراملی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه توزیع استانی مالیات ارزش‌افزوده به‌دور از عدالت است،افزود: درحالی‌که بسیاری از استان‌های سهم چندهزار میلیاردی دارند سهم حداقلی استان‌هایی مانند اردبیل نیازمند بازنگری و تجدیدنظر است و نمایندگان استان نیز دراین‌خصوص حتماً اعتراض خود را ارائه می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: پل ۸ کیلومتری شهید رئیسی از جمله پروژه‌های شاخص قرارگاه خاتم‌الانبیا در استان است که با پیشرفت قابل‌توجهی در عرض ۱۵ ماه همراه بود و آنچه انتظار می‌رود عملیاتی و اجرای پل آقاباقر به‌مانند پل شهید رئیسی است.نیکزاد در پایان بر توزیع متوازن خدمات شهری در مناطق مختلف شهری اعم از مناطق کم‌برخوردار و‌ محروم تأکید کرد.

 مدرسه دارالفنون در کمتر از دوسال آماده بهره‌برداری شد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی فرماندار اردبیل،مدیرکل نوسازی،مدیرکل اموزش پرورش و جمعی از مسئولان مربوطه از مرحله نهایی مجتمع آموزشی دارالفنون اردبیل بازدید کرد.

این پروژه عظیم آموزشی پس از رایزنی ها و پیگیری‌های علی نیکزاد با مدیران مربوطه و مدیرعامل بانک پاسارگاد در ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و طی این مدت بارها مراحل اجرایی آن توسط علی نیکزاد بصورت حضوری مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و همواره تسریع در روند اجرای پروژه مورد مطالبه علی نیکزادبوده است.

لازم به ذکر است؛امکانات این مجتمع آموزشی شامل؛سالن ورزشی سرپوشیده،آمفی‌تئاتر، کتابخانه، سایت کامپیوتر، کارگاه حرفه و فن، آزمایشگاه شیمی، زیست و فیزیک، سالن غذاخوری، بوفه، موتورخانه مرکزی، نمازخانه و سایر مجموعه‌ها خواهد بود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383269
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار