خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/23 - 12:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سنگدوینی:

بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بورس انرژی ایران افتتاح شد/اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد به شبکه سراسری خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کلید خورد

نماینده مردم مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس خبر داد: بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بورس انرژی ایران افتتاح و معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم رونمایی از بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بورس انرژی ایران و آغاز معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز با حضور رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، وزیر نفت، اعضای هیات ریئسه کمیسیون انرژی مجلس، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیرعامل بورس انرژی ایران برگزار شد.  

همچنین به دنبال پیگیری‌های نماینده مردم گرگان و آق‌قلا اجرای آسفالت در ۱۱ روستای منطقه به زودی آغاز خواهد شد.

بنابراین گزارش، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس از روند بهسازی اورژانس بیمارستان طالقانی گرگان بازدید کرد، یادآور می‌شود؛ با تکمیل اورژانس بیمارستان طالقانی ۱۰ تخت بیمارستانی و بیش از ۳۰۰ متر به فضای این بیمارستان اضافه میشود.

همچنین پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد به شبکه سراسری خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی با اعتبار هزار میلیارد ریال و حضور رمضانعلی سنگدوینی افتتاح شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: نیروگاه هزار مگاواتی آذرخش به عنوان دومین نیروگاه کشور به خطوط لوله نفتی متصل شد.

وی افزود: از مزیت‌های مهم این پروژه جلوگیری و پیشگیری از قاچاق سوخت، کاهش تردد جاده‌ای تانکرهای حامل مواد سوختی در نتیجه کاهش ریسک خطرات جاده‌ای و پیشگیری از آلودگی محیط‌ زیست ناشی از فعالیت این کامیون‌ها، کاهش هزینه‌های صنعت نفت برای انتقال سوخت به نیروگاه به یک‌چهارم در مقایسه با انتقال جاده‌ای و مهم‌تر از همه ایجاد مطمئن‌ترین راه ممکن برای انتقال مواد نفتی یعنی شبکه خطوط لوله است./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380518
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار