خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کریمی:

ایجاد کشتارگاه صنعتی در اراک ضروری است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی برای تکمیل زنجیره دام در استان مرکزی ضروری‌ است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی‌اکبر کریمی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: نخستین کشتارگاه صنعتی شهرستان اراک اکنون در شهر داودآباد در حال ساخت است و بهره‌برداری از این طرح نقش مهمی در تکمیل زنجیره غذایی و دام طیور دارد.



وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان استان صنعتی در کشور مطرح است و در زمینه کشاورزی، دام و طیور نیز از ظرفیت‌های مناسبی برخورداراست.



نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان قطب کشاورزی استان مرکزی است و سهم قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری در استان دارد.



کریمی گفت: آب از جمله مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری به شمار می‌رود و مدیریت آن مسئله مهمی است و این مهم چارچوب فعالیت‌ها در آینده به شمار می‌رود.



وی افزود: آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت و کشت محصولات کم آب‌بر با ارزش افزوده بالا از جمله نیازهای کشور در حوزه مدیریت آب کشاورزی است.



نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه مراتع، تعارضاتی بین اراضی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد که تلاش‌های مناسبی در کمیسیون تداخلات انجام شده و برخی زمین‌ها به کشاورزان بازگردانده شده‌ و اکنون نیز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372312
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار