خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/27 - 11:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
حدادی مطرح کرد

انتقاد از تعلل در افتتاح خط انتقال آب سد طالقان به نظرآباد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس نسبت به عدم افتتاح پروژه انتقال آب شرب طالقان به نظرآباد انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این پروژه با صرف بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تجمیع آب در مخزن نظرآباد افتتاح نشده و مردم این شهرستان همچنان با مشکل آب شرب روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نظرآباد که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار شهرستان نظرآباد و سایر اعضاء برگزار شد، با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان شهرستان نظرآباد، گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از این قشر زحمت‌کش به‌ویژه در حوزه انتقال آب است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در بخش دیگری با اشاره به پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی هنری شهر تنکمان، خواستار تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و تجهیز این مجتمع شد و بیان کرد: عقب‌ماندگی‌ها در حوزه زیرساخت‌ها و سرانه‌ها در این شهر بسیار و نیازمند حمایت خاص است.

وی به اهمیت آب‌رسانی به روستاهای نظرآباد اشاره و دریافت اعتبار بیشتری برای این مهم را مطالبه کرد.

حدادی در ادامه به نوع توزیع ردیف بودجه مناطق محروم که در سال گذشته جهش ویژه‌ای را نیز داشته، اشاره کرد و افزود: بودجه مناطق محروم استان البرز ارتقا ویژه‌ای پیداکرده که ضروری است به نحو احسن در این مناطق توزیع شود.

وی در ادامه به پل راه‌آهن هشتگرد به نظرآباد در محدوده امام‌زاده جعفر (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد و به علت اهمال شرکت راه‌آهن متوقف ‌شده و باعث نارضایتی مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد شده است.

این نماینده مجلس در ادامه نسبت به عدم افتتاح پروژه انتقال آب شرب طالقان به نظرآباد انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این پروژه با صرف بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تجمیع آب در مخزن نظرآباد افتتاح نشده و مردم این شهرستان همچنان با مشکل آب شرب روبه‌رو هستند که سهل‌انگاری وزارت نیرو و مسئولین مرتبط سبب این موضوع شده است.

حدادی در ادامه به موضوع فاضلاب شهری نظرآباد اشاره کرد و گفت: این پروژه مصوب سفر شهید محترم جمهور آیت‌الله رئیسی بوده و باید مجوز کمیسیون ماده ۲۳ اخذ تا ادامه کار پیگیری شود.

وی در خاتمه نیز به کمبود سرانه‌های ورزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در رابطه با سالن ورزشی روستای دولت‌آباد باید اقدام جدی صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه علی حدادی نماینده مردم شریف شهرستان نظرآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار ۲۶ میلیارد تومان اعتبار ویژه افزون بر ۱۸۶ میلیارد اعتبار مصوب این شهرستان برای پنج پروژه «انتقال آب کشاورزی»، «آب‌رسانی روستاهای نظرآباد»، «مجتمع فرهنگی هنری تنکمان»، «مطالعات بازنگری طرح‌های هادی روستایی» و «توسعه و بهسازی راه‌های روستایی» از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380600
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار