خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حسینی بیان کرد:

انتظار 10 ساله مردم خدابنده برای منتفع شدن از سد تالوار

نماینده مردم خدابنده و قیدار در مجلس گفت: مردم برخی مناطق شهرستان خدابنده به لحاظ دسترسی به آب شرب در مضیقه هستند که مسئولان مربوطه باید این موضوع را سریعا در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید البرز حسینی  در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که مردم منطقه پس از آبگیری سد تالوار منتظر منتفع شدن از آن هستند، افزود: لازم است در بودجه سال آینده رقم مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته شود.



وی به وضعیت آب شرب در خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: مردم برخی مناطق شهرستان در مضیقه هستند.



حسینی اظهار داشت: دولت در زمینه رفع مشکلات مربوط به آب در کشور تلاش می کند که امیدواری های خوبی در سطح جامعه ایجاد می‌کند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد و خط انتقال هست مخزن تعبیه شده است. سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان، زنجان و همدان واقع شده‌ است و هدف از اجرای این طرح تأمین آب آشامیدنی در این استان ها، افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رودخانه تالوار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 369912
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار