خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
عسگری خبر داد:

افزایش سهم مشارکت دولت در احداث بزرگراه شمالی کرج از 4 به 50 درصد

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: استان البرز محل تردد 14 استان کشور بوده و همواره شاهد ترافیک سنگین در مسیر اتوبان تهران-کرج هستیم این شرایط ضمن هدررفت زمان و انرژی، عامل نارضایتی گسترده مردم استان البرز است.

مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش سهم مشارکت دولت در احداث بزرگراه شمالی کرج، گفت: همانطور که در سفر رئیس‌جمهور به استان البرز مطالبه کردم، کرج  تنها کلانشهری است که حتی یک متر بزرگراه ندارد، همچنین در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد نیز تاکید کردم که میزان خسارتی که روزانه از موضوعات مختلفی مانند هدررفت سوخت در این مسیر متحمل می‌شویم از کمکی که دولت می‌خواهد به استان البرز انجام بدهد بیشتر است.



نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم و به دلیل اهمیت موضوع، نهایی شدن این توافق را از مهرماه سال 1400 بصورت مستمر و از طریق شخص رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و همچنین تذکرات کتبی و شفاهی به وزیر راه و شهرسازی در مجلس پیگیری کردم که در آخرین پیگیری در اردیبهشت امسال، دستور وزیر راه جهت ارائه پیشنهاد فوری به هیأت دولت برای تصویب افزایش سهم مشارکت دولت اخذ شد.



وی اضافه کرد: این پیشنهاد در جلسه اخیر هیأت دولت تصویب و توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد. از دولت محترم برای پاسخ مثبت به نیاز و مطالبه مردم استان البرز قدردانی می‌کنم و امیدوارم که هرچه زودتر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم، گره گشای ترافیک استان البرز باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، سه پروژه مهم ترافیکی جدید کنارگذر جنوبی کرج (28 کیلومتر)، کنارگذر محمدشهر-ماهدشت (21کیلومتر) و کنارگذر شرقی فردیس (4.2کیلومتر) جداول بودجه اضافه شد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پیگیری و تحقق این پروژه‌ها در میان مدت سهم بسیار زیادی در حل مشکلات ترافیکی استان به صورت ریشه‌ای خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 366895
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار