خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 10:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
مرحبا مطرح کرد:

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارات در کمیته برنامه ریزی آستارا

نماینده مردم آستارا در مجلس از توزیع ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  غلامرضا مرحبا  در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان آستارا اظهار کرد: در سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به شهرستان آستارا اعتبار تخصیص داده شده بود که این رقم امسال به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که با توجه به مشکلات و اولویت بندی ها این بودجه در آستارا تقسیم می‌شود.



نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بودجه اختصاص یافته عمدتاً بین بنیاد مسکن و راه و ترابری تقسیم می‌یافت تا معابر روستایی به وسیله راه و ترابری ترمیم، روکش و بازسازی شوند، گفت: طی دو سال گذشته معمولاً اعتباری برای شهرداری‌ها در نظر نمی‌گرفتیم چون روستاهای ما وضعیت عقب ماندگیشان خیلی حاد تر بود و بر همین اساس عمدتاً به روستاها تعلق می‌گرفت.



وی افزود: اما امسال تقریباً بیش از نصف بودجه به ۲ شهرداری تخصیص پیدا می‌کند و مابقی به پروژه‌های عمرانی دیگر اختصاص پیدا می‌کند که اعتبار تخصیص یافته برای شهرداری آستارا مبلغ ۸۰ میلیارد ریال و شهرداری لوندویل مبلغ ۴۰ میلیارد ریال است.



مرحبا ادامه داد: همچنین مبلغ پنجاه میلیارد ریال نیز از طریق سپاه پاسداران برای سالن ۹ دی که در لوندویل ساخته خواهد شد تخصیص یافت.



این نماینده مردم در مجلس در ادامه تشریح اعتبارات تخصیص یافته گفت: ۳۰ میلیارد ریال به آموزش وپرورش، ۱۵ میلیارد ریال برای زمین‌های ورزشی روستایی تخصیص یافته، ۶ میلیارد ریال برای حفر چاه آب روستای عباس آباد و همچنین مبلغ ۵ میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی روستای کانرود که آبفا انجام خواهد داد و ۳۰ میلیارد ریال نیز به بنیاد مسکن اختصاص پیدا کرد.



وی افزود: برای آسفالت منطقه باغچه سرا نیز ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای این پروژه تخصیص یافت و همچنین با نشستی که با وزیر نیرو داشتیم ۵۰ میلیارد نیز از اعتبارات در اختیار وزیر نیرو برای این پروژه اختصاص یافت.



نماینده مردم آستارا تاکید کرد: با توجه به بودجه موجود در شهرستان و با عنایت به اینکه این مبلغ برای رفع همه مشکلات و معضلات کافی نیست از همه مسئولان ادارات می‌خواهیم در راستای تحقق اهداف تعریف شده در شهرستان همیاری و همکاری نمایند تا بتوانیم بر مشکلات را رفع کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371594
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار