خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/25 - 14:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
راستینه:

آب شهرکرد گل آلود است/ باید تصفیه خانه جامع به بهره برداری برسد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تاکید کرد: مردم شهرکرد در تامین آب شرب سالم با مشکل مواجه هستند و باید هر چه سریع تر تصفیه خانه جامع شهرکرد به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چند روزی است که چشمه کوهرنگ به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری‌ گل آلود شده و کدورت آب شرب مردم این شهر بالا رفته است.



این اتفاق البته اتفاق تازه‌ای نیست، مردادماه سال گذشته نیز بر اثر گل آلودی این چشمه، کدورت آب شهرکرد به حدی بالا رفت که باعث قطعی چند روزه آب در شهرکرد و ایجاد بحران شد. همان موقع بود که عملیات اجرایی 3 خط پدافندی برای آب شرب شهرکرد آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.



اما باز این اتفاق تکرار شده و کدورت آب بالا رفته و تا حد 300ntu رسید (البته اکنون بسیار کمتر است و به زیر 40ntu رسیده است) و مردم آب با کدورت بسیار بالا در منازل خود مشاهده کردند. حتی شرکت آب و فاضلاب استان آبرسانی سیار خود را آغاز کرده است.



مشکل اصلی اینجاست که بر سر راه چشمه کوهرنگ تصفیه‌خانه‌ای مجهز در سالیان گذشته ساخته نشده تا این حجم از کدورت را کاهش دهد. برای همین به محض گل آلود شدن چشمه، کدورت آب مصرفی نیز بالا می‌رود.



در این رابطه احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: چند ماهی است خط انتقال آب شهرکرد از چشمه کوهرنگ گل آلود شده است سبب شده برخی از مناطق شهرکرد دچار مشکل در تامین آب شرب با کیفیت و سالم شوند.



وی ادامه  داد: در این خصوص با وزیر نیرو صحبت کرده ایم و دستورات لازم را برای رفع مشکل گل آلودی آب شرب داده است اما لازم است این دستورات با سرعت انجام شود و هر چه سریعتر استقرار تصفیه خانه جامع آب شرب شهرکرد به بهره برداری برسد تا مسئله و مشکل مردم در خصوص تامین آب شرب سالم برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366816
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار