خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/25 - 09:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سنگدوینی:

10 درصد امنیت غذایی کشور برعهده استان گلستان است/95 درصد منابع آب شرب این استان از چاه‌ تامین می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، با بیان اینکه 10 درصد امنیت غذایی کشور برعهده استان گلستان است ضمن تشریح وضعیت نامناسب تامین آب شرب در این استان بر ضرورت تامین نیاز این بخش از طریق سد نرماب و شیرین‌سازی آب دریای خزر تاکید کرد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با تاکید براینکه حوزه کشاورزی استان گلستان نیاز به توجه جدی دارد، گفت: استان گلستان 36 روز امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند یعنی 10 درصد امنیت غذایی کشور برعهده این استان است ضمن‌اینکه استان گلستان صنایع تبدیلی ندارد که این موضوع نیازمند توجه جدی است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تامین آب شرب و کشاورزی از دیگر موضوعات مهم این منطقه است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد چراکه هم در حوزه شهری و هم روستایی دچار تنش آبی است از سوی دیگر شهر گرگان با اینکه دچار تنش شدید آبی است اما سال گذشته بعضا بین13 تا 14 ساعت در شبانه‌روز با قطعی آب مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان تنها استانی است که درتامین آب شرب تاکنون از سد بهره‌مند نبوده است و هرچند تعدادی سد در این استان در حال ساخت است اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: 95 درصد منابع آب شرب شهرها و روستاهای این استان از چاه‌ها تامین می‌شود و این موضوع بسیار حائز اهمیت است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لازم است تامین آب شرب این منطقه از طریق سد نرماب از شرق استان و مابقی با شیرین‌سازی آب دریای خزر صورت بگیرد در غیر این صورت تنش آبی استان گلستان به این راحتی حل نخواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377070
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار