خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/23 - 15:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مولوی:

ایجاد خط مسافربری اروندکنار-کویت موجب رونق این خطوط خواهد شد/ کاهش زمان سفر و میزان سوخت؛ ماحصل کار

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی درباره مقدمات اجرای طرح ایجاد خط مسافربری مسیر بندر اروند کنار به کویت وبالعکس توضیحاتی ارائه داد.

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره مقدمات «ایجادخط مسافربری مسیر بندر اروندکنار به کویت و بالعکس»گفت:در دهه هفتاد و 80 خط مسافربری با عنوان مسیر کویت به آبادان و آبادان به کویت داشتیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروند کنار بخشی از این شهرستان بوده و به طور مستقل مجهز به بندر و گمرک است، بیان کرد: خطوطی که در سالهای دهه 70 و 80 فعال بود، بعد از باز شدن مسیر شلمچه  به عراق و کویت موجب شد تا زمان تردد از 5 ساعت به 3 ساعت کاهش پیدا کند و فاصله بین شلمچه به عراق و کویت از راه زمینی انجام شود.

وی تاکید کرد: این مسئله همچنین باعث شد که مسیر خطوط کویت – آبادان و بالعکس بار ترافیکی کمتری داشته و این بار ترافیکی کاهش پیدا کند و که عملا این خط خود به خود تعطیل شد.

مولوی با بیان اینکه بندر اروندکنار 17 مایلی دهانه اروند رود است، گفت: از این رو  مجوزی را از سازمان بنادر اخذ کردیم تا دیگر مسافرین زین پس از بند اروند کنار به کویت سفر کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسافت آبادان به کویت 4 ساعت بوده و 125 مایل است، ادامه داد: بنابراین با اجرای طرح مذکور فاصله به 65 مایل دریایی کاهش پیدا می کند. با این اقدام ابتدا زمان سفر و پس از آن هزینه سوخت کاهش پیدا کرده و همچنین استهلاک کشتی ها کمتر خواهد شد.

مولوی بیان کرد: 70 درصد طول سفر آبادان به کویت مربوط به 60 مایل دریایی و در کانال اروند رود است لذا وقتی نقطه شروع سفر دهانه اروند رود شود، فاصله به 65 مایل دریایی خواهد رسید. این اقدام موجب رونق خط مجدد مسافربری ایران و کویت خواهد شد و مسافت 4 ساعته را به 2 ساعت و ربع کاهش خواهد داد.

وی این را هم گفت که موافقت نامه های طرح مذکور اخذ شده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 383207
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار