خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 13:09
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
مرادی در نطق میان دستور:

کسب‌وکار فضای مجازی نیاز به حمایت از طریق رفع فیلتر و افزایش سرعت اینترنت دارد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس خواستار حل مشکلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور شد و گفت: از کسب و کار فضای مجازی باید با رفع فیلتر و افزایش سرعت اینترنت حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد مرادی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه امروز فضای همدلی برای تحقق اهداف قانون برنامه هفتم فراهم شده است، گفت: دولت وفاق باید منجر به حل مشکلات و مطالبات مردم در حوزه های اقتصادی شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر مجلس شورای اسلامی در ادامه دکتر پزشکیان را با چالش های جدی برای حل مشکلات اقتصادی مواجه دانست و افزود: در این راستا باید از همه ظرفیت های موجود استفاده شده و از کسب و کار فضای مجازی با رفع فیلتر و افزایش سرعت اینترنت حمایت شود.

وی در ادامه نفوذ امنیتی و اطلاعاتی دشمن، ضربه اقتصادی به کسب و کار مردم و ورود افراد با سن پایین به فضاهای غیراخلاقی مجازی را نتیجه استفاده از فیلترشکن ها دانست و گفت: با توجه به ظهور اینترنت ماهواره ای و تکنولوژی هوش مصنوعی، اینترنت ایران نیازمند اصلاحات اساسی مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

مرادی در ادامه با اشاره به ناترازی صنعت برق کشور عنوان کرد: تأمین برق در بخش خانگی، کشاورزی و صنعت، هزینه های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی قابل توجهی را به دنبال داشته است. بهبود اقتصاد صنعت برق، تکمیل بخار نیروگاه های گازی، متناسب سازی سبد تولید برق از جمله توسعه برق های تجدیدپذیر، توسعه نیروگاه های خودتأمین در صنایع و هوشمندسازی شبکه های توزیع برق از راهکارهایی هستند که در دنیا نیز تجربه شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: تمرکز بدون کارشناسی بر خودروسازی و کاهش شدید اعتماد مردم ناشی از عدم کیفیت خودروهای داخلی و بالا بودن قیمت های غیراصولی است. لازم است رئیس جمهور به قانون واردات خودروهای کارکرده توجه و در اسرع وقت گره کور واردات را باز کند.

وی اضافه کرد: شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان با این شیوه که منجر به از بین بردن مراتع و جنگل ها، بی توجهی به محیط زیست، حذف جاذبه های گردشگری، نادیده گرفتن حقوق کشاورزان و عدم تخصیص آب در شهرها و روستاهای مورد نظر بوده است، تا کنون نتیجه ای جز نارضایتی ساحل نشینان نداشته و مردم این شیوه از انتقال آب را قبول ندارند و لازم است تجدیدنظر لازم در این خصوص صورت پذیرد.

مرادی در ادامه ناترازی در صنعت، نفت و گاز طبیعی را یکی دیگر از چالش های کشور برشمرد و افزود: از دلایل عمده این ناترازی می توان به هدررفت بالای انرژی و عدم رشد تولید متناسب با نیاز کشور اشاره کرد. در میدان گازی پارس جنوبی و سایر میادین نفتی و گازی کشور از سایر کشورهای منطقه عقب مانده ایم و این رفتار می تواند خیانت به مردم و کشور باشد لذا توسعه و افزایش تولید میادین نفتی و گازی با تسریع در جبران عقب ماندگی پروژه های مهم، مورد تأکید است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بحران در صنعت کشتی سازی جدی است و در صورت عدم توجه مرگ این صنعت نیز حتمی خواهد بود. بیش از 100 نفر از متخصصان کشتی سازی با این صنعت قطع رابطه کرده اند. تأخیر شدید در اجرای پروژه های مهم فاز 11 پارس جنوبی و توسعه میادین نفتی فروزان، اعتبار این صنعت را خدشه دار و ضرر و زیان هنگفتی به اقتصاد کشور وارد کرده است از این رو سکوت در این خصوص خیانت در حق مردم و صنعت دریایی کشور است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: شعار شما رفع بی عدالتی در کشور بود و مردم نسبت به این شعار امیدوار شدند. استان هرمزگان جزء استان هایی است که برای کشور درآمدزا است اما در عین حال در اوج فلاکت به سر می برد. مردم این استان از تبعیض و بی عدالتی رنج فراوان دیده و کشیده اند.

مرادی اضافه کرد: از زمان پیروزی انقلاب تا کنون حتی یک نفر هرمزگانی نیز در هیأت دولت نداشته ایم و اکنون نیز اعتمادی به این نیروهای در سطح معاوانان وزرا نمی شود. نتیجه اخلاقی اینگونه رفتارهای غیرحرفه ای با مردم هرمزگان سرخوردگی، دلسردی و مأیوس شدن جوانان استان به آینده خود و کشور است و بعضا با ترک تحصیل و روی آوری به شغل های کاذب همچون سوخت‌بری و پر پر شدن در مواجهه با آتش سوزی و تیراندازی ها، خانواده های خود را دغدار می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان از همه مسئولان هرمزگان که تا کنون برای حل مشکلات اراضی استان تلاش کرده اند تشکر کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383562
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار