خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/08 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی با تاکید بر اینکه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است؛

هر آزمون و خطایی در سیستم آموزشی کشور تبعات گرانی دارد/ افت تحصیلی دانش آموزان از نتایج سیاست‌های غلط آموزش و پرورش است

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آزمون و خطاهای هر ساله آموزش و پرورش تاثیر فاجعه باری بر تحصیل دانش آموزان می‌گذارد، گفت: بی تردید آزمایش هر طرح جدید در سیستم آموزشی تبعاتی به دنبال دارد که از آن به عنوان به روز شدن یاد می‌کنند اما مسئولان اجرایی چنین وزارتخانه مهمی در کشور باید بدانند که هر آزمون و خطایی در این سیستم گاهی قابل جبران نیست و نتیجه آن بیسوادی یک نسل به لحاظ کیفی است که باید تاوان آن را کشور بپردازد.

علیرضا منادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص کاهش معدل درسی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی گفت: افت تحصیلی دانش آموزان در تمامی رشته‌ها باید از همه جهات مورد بررسی قرار بگیرد چرا که آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی توان از کنار این مسئله بی تفاوت عبور کرد.

نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس اقدامات مناسبی در جهت بالا بردن کیفیت آموزشی انجام داده است، افزود: تصویب قانون رتبه بندی معلمان نه تنها شأن و منزلت معلمان را بالا برده بلکه منجر به افزایش انگیزه در میان آنها شده است تا کیفیت آموزشی بالا برود، از طرفی مصوبه تاثیر معدل در کنکور منجر می‌شود که دانش آموزان تلاش بسیاری در جهت بالا بردن نمرات خود داشته باشند، بی تردید این مسئله عاملی بر بالا رفتن معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی خواهد داشت.

رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست‌های غلط آموزش و پرورش باید اصلاح شود، یادآور شد: قطعا باید سیستم آموزشی کشور همراه با تغییرات جهانی پیش رود، اگر مسئولان اعتقاد دارند که هزینه کردن در سیستم آموزشی سرمایه است باید شرایط آموزش آنلاین را در سراسر ایران تقویت کنند، تا دانش آموزان با آخرین اطلاعات آموزشی در دنیا علم آموزی داشته باشند.

منادی با تاکید بر اینکه آزمون و خطاهای هر ساله آموزش و پرورش تاثیر فاجعه باری بر تحصیل دانش آموزان می‌گذارد، گفت: بی تردید آزمایش هر طرح جدید در سیستم آموزشی تبعاتی به دنبال دارد که از آن به عنوان به روز شدن یاد می‌کنند اما مسئولان اجرایی چنین وزارتخانه مهمی در کشور باید بدانند که هر آزمون و خطایی در این سیستم گاهی قابل جبران نیست و نتیجه آن بیسوادی یک نسل به لحاظ کیفی است که باید تاوان آن را کشور بپردازد.

به گزارش خبرگزاری خانه؛ طبق آمار منتشر شده مرکز پژوهش‌های مجلس میانگین نمرات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ به تفکیک رشته‌های علوم تجربی ۱۰.۶۱، ریاضی فیزیک۱۰.۵۴، ادبیات و علوم انسانی۹.۲۰ و علوم و معارف اسلامی ۱۰.۱۰ است./

پایان پیام

  • کد خبر : 381143
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار