خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/18 - 12:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
موسوی‌زاده:

سند ۲۰۳۰ اساس وزارت آموزش و پرورش کشور را هدف قرار داده بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نبود مدیریت ثابت در آموزش و پرورش را یکی از دلایل عدم تحقق سند تحول بنیادین آموزش دانست و گفت: در دولت‌های مختلف تعداد کثیری از مسئولان اصرار به اجرای سند ۲۰۳۰ داشتند و از حداکثر توان خود بهره گرفته که آن سند را عملیاتی کنند که خوشبختانه با مخالفت مقام معظم رهبری و نخبگان روبرو شدند؛ سندی که تمام اساس آموزش و پرورش کشور را هدف قرار داده بود.

سید محسن موسوی‌زاده، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تحول سیستم آموزشی و پرورشی، گفت: تدوین سند تحول بنیادین آموزش مربوط به دوران وزارت حاجی‌بابایی است، اجرایی شدن سند مذکور بی‌تردید تحول در نظام آموزشی کشور را به دنبال خواهد داشت.

 نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر خارج از مسیر سند تحول بنیادین گام برداشته شود، از اهداف تعیین شده نظام، انقلاب و رهبری در حوزه آموزش دور خواهیم شد و این مسئله به ضرر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها وزارتخانه‌ای است که به جهت تامین نیرو بی نیاز از سایر نهادها است، یادآور شد: وزارتخانه آموزش و پرورش به جهت تامین نیروی انسانی به سایر وزارتخانه‌ها نیازمند نیست، در بسیاری از مواقع در حق این نیروها جفا شده و از ظرفیت آنها استفاده لازم را نبرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از نیروهای موجود در سیستم آموزشی کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم، اظهار داشت: وجود نیروهای خبره و ماهر می‌تواند مسیر توسعه یافتگی در کشور را هموار کند، اگر بتوانیم حداکثر استفاده را از حضور آنها در بدنه آموزشی داشته باشیم بی تردید تحقق سند بنیادین آموزش محقق خواهد شد.

موسوی‌زاده نبود مدیریت ثابت در آموزش و پرورش را یکی از دلایل عدم تحقق سند تحول بنیادین آموزش دانست و گفت: در دولت‌های مختلف تعداد کثیری از مسئولان اصرار به اجرای سند ۲۰۳۰ داشتند و از حداکثر توان خود بهره گرفتند تا آن را عملیاتی کنند که خوشبختانه با مخالفت مقام معظم رهبری و نخبگان روبرو شدند؛ سندی که تمام اساس آموزش و پرورش کشور را هدف قرار داده بود، کنار گذاشته شد. در آن زمان به اجرایی شدن سند تحول بنیادین توجه چندانی نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم به تحقق سند بنیادین توجه ویژه‌ای شد، تصریح کرد: جابجایی دو وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش از مهمترین دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین در دولت شهید آیت الله رئیسی بوده است؛ یکی از عمده دلایل عدم اجرای آن را می‌توان به عدم ثبات مدیریتی در سیستم آموزشی کشور دانست.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه در دولت چهاردهم باید مدیر توانمند و قدرتمندی برای وزارتخانه آموزش و پرورش انتخاب نماید، اظهار داشت: با انتخاب مدیری قدرتمند به دور از تمام حاشیه‌های سیاسی می‌توان به وزارتخانه‌ای که نقش آن در توسعه کشور بی‌بدیل است، ثبات دائمی داد. امیدواریم دولت آقای پزشکیان بتواند سند تحول بنیادین را به مرحله اجرایی شدن برساند.

موسوی‌زاده با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش مجلس پیگیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین در دولت چهاردهم است،خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزشی متشکل از نخبگان علمی هستند و بی تردید با همکاری دولت مدیری لایق را برای وزارتخانه مذکور انتخاب می‌کند تا در اجرایی شدن سند تحول بنیادین مسیرها را هموار کنند./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 380355
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار