خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/05 - 13:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری:

تنها 37 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در مجلس، گفت: متاسفانه پس از 3 ماه تنها 37 درصد از مطالبات کشاورزان کلزاکار پرداخت شده است.

عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات کلزاکاران استان گلستان، گفت: کشاورزان استان گلستان هر ساله 40 درصد از کلزای کشور را تولید می‌کنند و در سال زراعی جاری 105 هزار تن از محصول خود را به بخش خصوصی تحویل داده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه پس از 3 ماه تنها 37 درصد از مطالبات کشاورزان کلزاکار پرداخت شده است، عنوان کرد: 25 شرکت بخش خصوصی موظف شدند تا محصول کلزای کشاورزان را با قیمت هرکیلوگرم 35 هزار تومان خریداری کنند و با توجه به مشکلات به وجود آمده مکاتباتی انجام شد تا روند پرداخت مطالبات کشاورزان تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه 4 کارخانه روغن کشی استان با خرید محصول آماده تولید روغن هستند،ادامه داد: تاخیر به وجود آمده باعث می‌شود تا کشاورزان تمایل کمتری نسبت به کشت کلزا پیدا کنند و میزان برداشت این محصول ارزشمند را کاهش می‌دهد.

ایری با بیان اینکه باید پرداخت طلب کشاورزان و پیگیری آن در راس برنامه‌های فعلی وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد، گفت: متاسفانه اتفاقات رخ داده در مسیر خرید کلزا شیرنی برداشت محصول را در کام کشاورزان تلخ کرده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 382804
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار