خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 15:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جانشین اتاق وضعیت فلسطین؛

تلاش صهیونیست‌ها برای فراگیر شدن درگیری‌ها خارج از غزه/ نتانیاهو درصدد فرار از برکناری است

جانشین اتاق وضعیت فلسطین گفت: کابینه جنگ نتانیاهو تلاش می کند درگیری و تنش از غزه فراتر رود و حتی منطقه را درگیر خود کند زیرا نتانیاهو می داند تمام شدن جنگ بدون دستاورد به معنای برکناری از قدرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم اندیشی اتاق وضعیت فلسطین امروز (سه شنبه 27 شهریورماه) با حضور احمدرضا روح‌اله‌زاد جانشین و جمعی از فعالان حوزه بین الملل در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

روح‌اله‌زاد با اشاره به اینکه صهیونیست ها هنوز نتوانستهاند از شوک عملیات طوفان الاقصی خارج شوند، گفت: این مهم در حالیست که آمریکایی ها و دیگر همپیمانان غربی این رژیم حمایت های زیادی انجام دادند تا بتواننداز فروپاشی آن جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه نظامیان صهیونیستی دچار فرسودگی شده و هر روز آمار تلفاتشان افزایش می یابد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کابینه جنگ نتانیاهو تلاش می کند درگیری و تنش از غزه فراتر رود و حتی منطقه را درگیر خود کند.

جانشین اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، افزود: در واقع نخست وزیر این رژیم به خوبی می داند ماهیت صهیونیست ها برای غربی ها دارای اهمیت است لذا در صورت بروز جنگ در منطقه، آنها نیز در کنار نظامیان صهیونیست حضورخواهند داشت و این حمایت موجب می شود نتانیاهو از مشکلاتش فرار کند.

روح‌اله‌زاد ادامه داد: به عبارتی نتانیاهو به خوبی می داند در صورتی که جنگ در غزه پایان یابد و دستاوردی نداشته باشد، حتما از قدرت کنار گذاشته می شود و باید منتظر عواقب اقداماتش باشد از این رو می خواهد از این برگ برنده استفاده کند تا با حمایت غربی ها همچنان در قدرت باقی بماند.

وی تصریح کرد: حزب مخالف نتانیاهو نیز به خوبی این دسیسه را دریافته و تلاش می کند با افزایش فشار از بروز این امر جلوگیری کند تا جامعه صهیونیستی از آسیب جدیدتر در امان بماند و نهایتا نتانیاهو نیز برکنار شود.

جانشین اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه غربی ها نیز نمی خواهند در منطقه درگیر شوند زیرا توان بازدارندگی ندارند، گفت: بر این اساس مشاهده می شود فشار زیادی به کابینه جنگ صهیونیستی وارد می کنند که به آتش بس دست یابد و در مقابل اقدامات نابجا برای گسترش جنگ در منطقه انجام ندهد.

روح‌اله‌زاد در این زمینه، بیان کرد: به عبارتی غربی ها به خوبی می دانند که در این برهه زمانی شرایط باز شدن جبهه جدید درگیری و مقابله با آن را ندارند لذا درصدد ممانعت از اجرای نقشه های نتانیاهو هستند.

وی اظهار کرد: بنابراین مشاهده شد که ناو هواپیمابر ایالات متحده چندی پیش منطقه را ترک کرد که نشان می دهد رویکرد آمریکا در جنگ افروزی برخلاف نظر نتانیاهو است.

جانشین اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد فضای افکار عمومی دنیا نیز فشارهای زیادی را در عرصه بین المللی به صهیونیست ها وارد کرده و این موضوع نیز اهرم دیگری برای ممانعت از اجرای نقشه کابینه جنگ صهیونیست ها تلقی می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383575
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار