خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 10:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
عظیمی‌راد نوشت:

تبدیل وضعیت ۲۶۰۰۰ نیروی خرید خدمات آموزشی به ‎قراردادکار معین

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی به نشست کمیسیون متبوعش با وزیر آموزش و پرورش با موضوع ساماندهی ‎نیروی انسانی،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ؛ احسان عظیمی‌راد نماینده مردم مشهد و کلات و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی نوشت:

‏انتظار از رئیس جمهور مردمی و عدالتخواه، ‎تعلیق مصوبه ناعادلانه شورا در تاثیر قطعی معدل تا ‎بررسی دقیق کارشناسی آن است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای پرداختن به مسائل جزئی این چنینی که وظیفه ذاتی مجلس شورای اسلامی است، باید به ماهیت ‎سیاستگذاری و ‎نظارت خود بازگردد.

 عظیمی‌راد  همچنین در رشته توئیتی نوشت:

‏یک: مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون تخصصی آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر محترم آموزش و پرورش با موضوع ساماندهی ‎نیروی انسانی در شروع سال تحصیلی جدید به شرح ذیل می‌باشد.

‏دو:
۱- تبدیل وضعیت ۲۶۰۰۰ نیروی خرید خدمات آموزشی به ‎قراردادکار معین تقریبا نهایی شده است.کمیسیون آموزش نیز فردا طی نامه‌ای به رئیس سازمان امور استخدامی بر تسریع این موضوع تاکید خواهد کرد.

‏سه:
۲- اختصاص ۱۶۰۰۰ ردیف خالی تکمیل ظرفیت آزمون‌های استخدامی به عزیزان به اصطلاح ‎کارنامه سبز و نیروهای ‎کیفیت بخشی مانند مربیان پرورشی، تربیت بدنی، قرانی، روانشناسی و..

چهار:
۳- طبق دستور وزیرمحترم آموزش و پرورش به ‎هسته گزینش وزارتخانه، مقرر شد حدود ۷۰ درصد از داوطلبان دارای شرایط کد ۵ و کد ۱۹، ضمن ‎برطرف شدن مشکلات گزینشی،به آموزش و پرورش ‎ملحق شوند.

پنج:
۴- بکارگیری ۴۰۰۰ نفر از نیروهای ‎نهضتی و ‎حق التدریس قبل از سال ۹۱ که در آزمون سال ۹۹ موفق نشدند (بخشنامه مربوطه فردا ابلاغ خواهد شد)

شش:
۵- معلمان ‎حق التدریس دارای ‎کدپرسنلی و ‎جامانده ها از آزمون استخدامی،در صورتی که در مدت ۵ سال گذشته، فقط یک سال تمام وقت در آموزش و پرورش تدریس کرده باشند،حتی اگر در بقیه سال‌ها ارتباط ایشان منقطع بوده،جذب می‌شوند.

هفت:
۶- وزیر محترم آموزش و پرورش درخصوص معلمان عزیز ‎نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی ها و ‎طرح امین، قول داد ظرف یک ماه آینده طرح ‎ساماندهی ایشان را ارائه نماید.

‏هشت:
۷- مقرر شد موضوع ‎دانشجو_معلم های عزیز و مشکلات ایشان، در جلسه‌ای جداگانه با موضوع ‎دانشگاه فرهنگیان برگزار گردد.‏در خصوص ‎سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان مقرر شد در یک جلسه تخصصی، به زودی کمیسیون و وزارتخانه جمع‌بندی خود را نهایی نمایند.

‏نه:
۸- مسئله ‎تاثیر قطعی معدل در کنکور یکی از سوالات همکاران کمیسیون از وزیر محترم آموزش و پرورش بود که دکتر کاظمی پاسخ دادند: "این مصوبه دارای ‎اشکالات جدی و اساسی است!"

‏ده:
دکتر ‎کاظمی عزیز، الحق و الانصاف نشان داد هم ‎تجربه لازم برای مدیریت این وزارتخانه پرمشغله و مهم را دارد و هم ‎انگیزه کافی برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت.
همه به ایشان برای نیل به ‎موفقیت کمک خواهیم کرد.

 

  • کد خبر : 383618
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار