خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/28 - 11:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
احمدی در رابطه با وزیر پیشنهادی نفت:

برنامه‌های پاکنژاد با اسناد بالادستی همخوانی دارد/ بهبود کیفی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در آخرین جلسه با کمیسیون انرژی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نفت در جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی بهبود کیفی نسبت به برنامه ابتدای وی داشته و بنده وی را فرد مناسبی برای سکانداری وزارت نفت می‍‌دانم.

موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نفت گفت: یکی از وزرای پیشنهادی کابینه دولت که می‌توان روی عملکرد آن حساب باز کرد، آقای "محسن پاکنژاد" بوده که از بدنه وزارت نفت بوده و مسئولیت‌های متعددی داشته است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه گزینه پیشنهادی وزیر نفت به دلیل کش و قوس‌های فراوان، به عنوان آخرین گزینه پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شده و از سوی دیگر اولین جلسه تخصصی کمیسیون انرژی نیز با حضور وی تشکیل شده در کنار عدم شناخت نسبت به فضای مجلس در جلسه اول کمیسیون تسلط کافی روی برنامه‌های ارائه شده و پاسخ به سوالات نمایندگان نداشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل فشردگی برنامه‌های کمیسیون‌ها وزیر پیشنهادی نفت، امکان تهیه برنامه جامع تر را نداشت، لذا نمایندگان در رای گیری و نظر سنجی به عدم تطبیق برنامه های وی با اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم توسعه رای دادند.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد:  آقای پاکنژاد وزیر پیشنهادی نفت نیز در نامه ای به هیات رئیسه مجلس با توجه به شرایط ایجاد شده، درخواست برگزاری جلسه فوق العاده در کمیسیون انرژی برای ارائه برنامه‌های خود کرد. در این جلسه طبق نظر نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به برنامه ابتدایی، بهبود کیفی پیدا کرده بود و توانست پاسخگوی سوالات و ابهامات نمایندگان باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: نظر شخصی بنده پس از استماع برنامه دوم آقای پاکنژاد، بهبود برنامه‌ها وی و تطابق آن با اسناد بالادستی بوده ضمن اینکه نظر برخی از نمایندگان نیز تغییر اساسی برنامه‌های وی بود. لذا معتقدم آقای پاکنژاد فردی توانمند برای تصدی وزارت نفت بوده و می‌تواند سکاندار خوبی برای این وزارت خانه باشد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: دیدگاه اعضای کمیسیون بهبود برنامه های وزیر پیشنهادی در جلسه فوق العاده بود اما به دلیل اینکه یکبار رای گیری انجام شده، به صورت مجدد رای گیری میان اعضای انجام نشد. امیدوارم در صحن علنی نیز نمایندگان به وی اعتماد کرده و شاهد اجرای برنامه های وی باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 382441
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی