خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 14:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ذاکر:

1250 هکتار به وسعت شهر ارومیه اضافه می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس، از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تعیین مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف طرح جامع شهری ارومیه که در پی آن 1250 هکتار به وسعت این شهر اضافه خواهد شد، خبر داد.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح روند پیگیری طرح جامع شهر ارومیه گفت: ما سالهاست که این طرح را به منظور افزایش 1250 هکتار به وسعت شهر ارومیه پیگیری میکنیم که با اجرای آن، مشکل بیش از 30 تعاونی مسکن که حدود 40 سال است مردم از آنها زمین دریافت کرده اما هنوز نتوانسته اند صاحب خانه شوند حل می شود و به داخل محدوده وارد اضافه خواهند شد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح از سوی کارشناس مربوطه مطالعه، جانمایی و ابلاغ نشده بود، بنابراین همراه با مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گزارشی پیرامون این طرح به وزیر راه و شهرسازی ارائه شد و وی هم دستور داد تا یک ماه مهلت تعیین شود تا این طرح تعیین تکلیف و ابلاغ شود که قطعا این اقدام به رفع مشکل تامین مسکن 200 هزار نفر منتهی خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در مورد نحوه افزایش وسعت شهر ارومیه، تصریح کرد: این مساحت از اطراف ارومیه به این شهر اضافه خواهد شد کمااینکه در مجلس هشتم نیز 850 هکتار افزایش دادیم چراکه این شهر مهاجرپذیر است و باعث رفع معضل حاشیه‌نشینی شده و تمام ساکنان حاشیه‌های شهر از خدمات عمومی بهره‌مند خواهند شد.  



عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شهر جدیدی تحت عنوان گلمان کنار دریاچه ارومیه توسط هیات وزیران تصویب شده بود که ورودی آن با مشکلاتی در حوزه تامین نور، دو بانده سازی، تعریض و حتی احداث مدارس مواجه بود که وزیرراه و شهرسازی دستور داد نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود. همچنین با دستور امانی مقرر شد نسبت به ایمن‌سازی جاده ورودی روستای بالو که به محور حوادث ترافیکی تبدیل شده بود، اقدام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373195
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار