خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/20 - 11:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کوچکی نژاد با انتقاد از قول‌های بی سرانجام مسئولان برای حل معضل زباله‌های سراوان مطرح کرد؛

گیلان در انتظار تحقق وعده وزیر کشور

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحقق وعده وزیر کشور در رابطه به بی سروسامانی زباله‌های سراوان، گفت: از وزیر کشور انتظار داریم که راهکار اساسی برای این مسئله داشته باشند و این معضل را یکبار برای همیشه حل کنند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد پایان مهلت انتقال زباله‌ها به سراوان گیلان، گفت: زباله‌های سراوان یکی از مشکلات اساسی و مهم مردم گیلان است که این مسئله در حال حاضر تبدیل به بحران شده است، مردم برای سروسامان دادن زباله‌ها از روز ۳۱ فروردین ماه سال جاری خودجوش با تحصن راه کامیون‌های حمل زباله را بسته و مانع از ورود پسماندها به منطقه سراوان شدند که متاسفانه این اعتراضات با درگیری‌هایی به پایان رسید و امروز در روزهای پایانی سال هیچ اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وعده مسئولان مبنی بر اینکه پایان سال جاری اتمام ورود زباله به سراوان خواهد بود، افزود: از وزیر کشور انتظار داریم که راهکار اساسی برای این مسئله داشته باشند و این معضل را یکبار برای همیشه حل کنند، متاسفانه با توجه به قولی که در خصوص طرح‌های مختلف از جمله زباله سوزی و تصفیه شیرابه و غیره داده بودند هیچ اقدامی صورت نگرفت و تاکنون هیچکدام از مسئولان مربوطه پاسخی نمی‌دهند.



استان گیلان پر از زباله شده است



وی در ادامه با اشاره به انتقال زباله‌های سراوان تاکید کرد: تنها اقدامی که برای سرو سامان دادن زباله‌ها صورت گرفته ماندگاری پسماندها در هر روستا است، در حال حاضر کل استان گیلان پر از زباله شده است، باید به موضوع انتقال و جمع آوری پسماندها به عنوان یک مسئله مهم بپردازیم.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از مشکلاتی که زباله‌ها برای اهالی منطقه ایجاد کرده، یادآور شد: مسئله ۴۰ ساله زباله‌ها و پسماندها باید با قدرت حل شود، تا زمانی که زباله‌ها به رشت و گیلان منتقل شوند این مسئله خود را به صورت بحران نشان خواهد داد و مشکل اصلی در سر جای خود باقی می‌ماند؛ انتقال زباله در جنگل‌های سراوان سال‌هاست که باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی شده و مشکلات زیادی برای مردم و روستاییان در این منطقه ایجاد کرده است، همچنین ورود شیرابه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی باعث مشکلات گوارشی و تنفسی شده است.



وزیر شخصا باید پاسخگوی معضل زباله‌ها باشد 



کوچکی‌نژاد در مورد مکان جدید برای زباله های سراوان خاطر نشان کرد: شورای تامین و سازمان محیط زیست مکانی را برای انتقال زباله های سراوان در نظر گرفته اند؛ اگر تصمیمی در این راستا اتخاذ کردند چرا عملیاتی نمی‌کنند؟ امروز مردم گیلان نیازمند یک تصمیم واحد برای حل این معضل هستند، اگر فکری اساسی برای این چند ساله پسماندها نشود شخص وزیر کشور باید پاسخگوی  این مسئله باشد که به قیمت جان مردم گیلان تمام می‌شود.



بیشتر بخوانید:





عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: مردم گیلان علاوه بر تحمل بوی گنداب و تعفن امروز با انواع بیماری‌هایی که به قیمت جانشان تمام می‌شود دست و پنجه نرم می‌کنند، پسماندهای سراوان مسئله استانی نیست بلکه به یک معضل ملی تبدیل شده که در پیشانی استان سرسبز کشور خود نمایی می‌کند./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 358645
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار