خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/22 - 14:12
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری:

گروه های جهادی باید از امتیاز شهید خدمت بهره مند شوند

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: افرادی از گروه های جهادی که در راه خدمات رسانی جان خود را از دست می دهند، باید شهید خدمت محسوب شوند.

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه گروه های جهادی که در راه ارائه خدمات جان خود را از دست می دهند، باید شهید خدمت محسوب شوند، در بیان دلایل این پیشنهاد گفت: یکی از اقدامات بسیار ارزنده و موثری که در کشور انجام می شود مربوط به فعالیت گروه های جهادی است که در اقصی نقاط کشور در سطوح عالی مدیریتی، فنی و تکنیکالی انجام شده و تاثیر بسیار خوبی داشته و نظر مردم را هم به خود جلب کرده است. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: گروه های جهادی در تمام حوزه ها، حتی حوزه های پزشکی و بهداشتی فعالیت دارند، کما اینکه در شرایط شیوع کرونا این خدمات در این حوزه نیز در سطح جامعه تسری پیدا کرد. علاوه بر آن فضای تحولی، همیاری، ارائه خدمات به هموطنان و نشان دادن حس نوعدوستی در این فعالیت ها دیده می شود که نتیجه آن رفع مشکلات عموم مردم جامعه است. 

وی تصریح کرد: افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند در حقیقت یک نوع خدمات رسانی خیرخواهانه انجام می دهند، به همین دلیل ما از سالیان گذشته که با گروه های جهادی در سطح جهانی همکاری می کردیم، با توجه به سبقه مفاهیم ارزشی که فعالیت این گروه ها از آن برخوردار است، پیشنهاد دادیم افرادی که در حین ارائه اینگونه خدمات دچار حادثه شده و جان خود را از دست می دهند، به نوعی شهید خدمت محسوب شوند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ما در این راستا چندین بار در نشست های مختلفی که با گروه های جهادی بزرگ در سراسر کشور داشتیم، به این موضوع پرداختیم، چرا که یکی از مطالبات عمومی بود که از سوی گروه های جهادی مختلف مطرح می شد، ضمن اینکه مسئولان کشور در مجلس، بنیاد شهید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و بسیج مستضعفان هم به نحوی با این موضوع مرتبط هستند. 

شاکری افزود: خواست عمومی جامعه جهادی از یک طرف و مطالبه عمومی از سوی دیگر باعث شد که این پیشنهاد مطرح شود که عزیزانی که در راه خدمات رسانی به مردم جان خود را از دست می دهند، به دلیل جایگاه والایی که فعالیت هایشان دارد به نوعی شهید قلمداد شوند. 



 عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید نمودند :  که بنده قبل از ورود به مجلس نیز این موضوع را دنبال می کردم که اکنون هم به عنوان خادم خانواده شهدا جهادگران این مسئله را بسیار با اهمیت دانسته و درحال پیگیری می باشیم؛ چرا که معتقدم گروه های جهادی همچون فرماندهان جنگ هستند که در حین ماموریت به شهادت می رسیدند، از سوی دیگر همسطح با مسئولان و افراد برجسته ای هستند که در راه ارائه خدمات جان خود را از دست داده و شهید محسوب می شوند، بنابراین این یک خواسته کاملا طبیعی و برحق است که ان شالله انجام می شوند. ایشان همچنین اضافه نمودند که تصویب این قانون وظیفه ذاتی مجلس است و بعد از نهایی شدن در مجلس و ارجاع به دولت و دستگاه های ذیربط می توانند اقدامات عملیاتی و حمایتی خودشان نسبت به این موضوع را پیگیری نمایند. در نهایت از همه همکاران خودم در مجلس درخواست می نمایم که با یک همت جهادی نسبت به حل این مسئله مهم تلاش نمایند که انشالله بتوانیم ثمره این اقدام بزرگ را به خانواده های شهدای جهادی و مدافعان سلامت تقدیم کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 333486
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار