خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/08 - 15:57
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سعیدی:

گرفتن حقابه از طالبان با موازی کاری وزارتخانه‌های مرتبط در مسیر درستی حرکت نمی‌کند

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان فرزند ایران زمین حقابه خود را از طالبان می‌خواهد و تاکنون از طرف سه مرجع اصلی دو وزارتین نیرو و امور خارجه و سازمان محیط زیست عملکرد مثبتی در راستای دیپلماسی آب ندیده است، موازی کاری این سه دستگاه متولی نشان می‌دهد پیگیری‌های صورت گرفته، در مسیر درستی حرکت نمی‌کند.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد زیر بار نرفتن طالبان برای پرداخت حقابه هیرمند گفت: با تمام تلاش‌هایی که به شکل بخشی نگری از طرف سازمان محیط زیست، وزارت نیرو و وزارت امور خارجه در حال شکل گیری است، متاسفانه تاکنون شاهد هماهنگی کاملی از طرف این سه مرجع نیستیم.



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان فرزند ایران زمین حقابه خود را از طالبان می‌خواهد و تاکنون از طرف سه مرجع اصلی دو وزارتین نیرو و امور خارجه و سازمان محیط زیست عملکرد مثبتی در راستای دیپلماسی آب ندیده است، موازی کاری این سه دستگاه متولی نشان می‌دهد پیگیری‌های صورت گرفته، در مسیر درستی حرکت نمی‌کند.



 طالبان درصدد نمایش موقعیت هیدرو هژمونی افغانستان در برابر ایران است



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به روی کار آمدن طالبان در افغانستان تاکید کرد: با بر کناری دولت اشرف غنی و روی کار آمدن دولت طالبان تمام پیش بینی‌های صورت گرفته عده‌ای درست از آب درنیامده و سیاستی که در دولت قبل از افغانستان وجود داشت و اوج و شدت آن را در احداث سد کمال خان و سخنرانی رییس جمهورشان که "آب  را در برابر نفت" رویت کردیم، امروز همان سیاست را به واسطه طالبان نظاره گر هستیم.



افغانستان با این اقدام درصدد نمایش موقعیت هیدرو هژمونی افغانستان در برابر ایران و بهره‌برداری حداکثری از این موضوع را در ذهن خود می‌پروراند



وی ادامه داد: افغانستان با این اقدام درصدد نمایش موقعیت هیدرو هژمونی افغانستان در برابر ایران و بهره‌برداری حداکثری از این موضوع را در ذهن خود می‌پروراند. در طول تاریخ این مسئله را به گونه‌های مختلف عنوان کرده و امروز تاکید می‌کنیم که هر چه سریع تر حقابه‌ای که حق ایران است توسط متولیان امر پیگیری شود.



محیط زیست ایران از سه همسایه آسیب می‌بیند



سعیدی با اشاره به ضعف عملکرد دو وزارتخانه مربوطه و سازمان متولی محیط زیست، تاکید کرد: امروز ضعف عملکرد در سه ضلع سه دستگاه مسئول منجر شده تا ایران از سه کشور همسایه افغانستان، ترکیه و عراق به جهت محیط زیست آسیب جدی ببیند.



دولتمردان تشنگی ایران را نمی‌بینند 



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم با بیان جزئیات سفر رییس جمهور ترکیه به کشور ایران، دیپلماسی محیط زیست را از اولویت‌های دولت سیزدهم ندانست و یادآور شد: ما انتظار داشتیم در سفر اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران، مسئله سدسازی‌های متعدد به ویژه سد گاف و داف در اولویت برنامه‌های دولتمردان دولت رئیسی باشد، وزارت امور خارجه بدون کوچکترین اشاره‌ای به این مسئله به راحتی از کنار تشنگی ایران از ارومیه گرفته تا زاینده رود می‌گذرد!



بیشتر بخوانید:





سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: تمام مسئله محیط زیست و ضعف عملکرد مسئولان وزارتخانه امور خارجه به تشنگی هامون، سدسازی اردوغان خلاصه نمی‌شود، امروز خوزستان هم قربانی بی توجهی کشور عراق به هورالعظیم است که در آتش و دود غرق شده است. توجه داشته باشیم با تمام تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئله  محیط زیست که باید اولویت کشور باشد، اما متاسفانه این مبحث امروز تبدیل یک موضوع ویترینی و کلیشه‌ای برای مسئولان تبدیل شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 346512
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار