خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/09 - 10:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خاتمی:

گام بلند دیوان محاسبات برای ارائه گزارش‌های نوبه‌ای به کمیسیون بهداشت/ بخش سلامت دیوان به عنوان بازوی نظارتی مجلس باید تقویت شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تلاش دیوان محاسبات برای ارائه گزارش های نوبه ای نظارتی به کمیسیون قابل تقدیر است البته بخش سلامت دیوان به عنوان بازوی نظارتی مجلس و کمیسیون باید تقویت شود.

سیدمرتضی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد حضور رئیس دیوان محاسبات مجلس در نشست کمیسیون متبوعش، گفت: پیرو جلساتی که در مورد یک درصد ارزش افزوده برای شفاف تر شدن موضوع و همچنین پیگیری هایی که از دیوان داشتیم مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات برای ارائه گزارشی در نشست کمیسیون حضور یافت.



وی افزود: بذرپاش گزارش مفصلی از عملکرد برنامه ای و بودجه ای بخش سلامت ارائه کرد و در مورد انحرافات از حیث عملکرد و تخصیص اعتبارات توضیحاتی داد.



نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستانهای بوغداکندی و قلتوق ادامه داد: اعضای کمیسیون سئوالاتی در مورد عمق بخشیدن به نظارت‌ها و اقدامات گروه سلامت دیوان محاسبات داشتند و تاکید کردند گروه  سلامت دیوان به عنوان بازوی نظارتی مجلس لازم است از لحاظ تشکیلات، برنامه ریزی و نیروهای متخصص کیفی تقویت شود تا بتوان به صورت برخط عملکرد برنامه ای و بودجه ای دولت، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه را رصد و پیگیری کرد.



خاتمی یادآور شد: بذرپاش در مورد میزان تخصیص یک درصد ارزش افزوده از خزانه و سازمان برنامه و بودجه به بخش سلامت و نحوه هزینه کرد آن تا پایان شهریورماه 1401  گزارشی ارائه کرد و اقدام دیوان در ارائه چنین گزارشاتی قابل تقدیر است.



نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: رئیس دیوان محاسبات مطرح کرد تا هفته آینده گزارش 6 ماهه اجرای بودجه 1401 را ارائه خواهد کرد تا بتوان انحراف آن را از دستگاه های مربوطه پیگیری کرد البته ایشان قول داد مشابه چنین گزارشاتی در زمینه های مختلف به صورت نوبه ای به کمیسیون ارائه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار