خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 10:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی مطرح کرد؛

کمبود اعتبارات و نیروی انسانی متخصص، دو معضل جدی حوزه سلامت/ عدم شناخت مناسب دستگاه‌های تصمیم‌ساز از فضای حوزه سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در حوزه سلامت با دو معضل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم، گفت: در نظام سیاست گذاری کشور در سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری و دستگاه های تصمیم ساز شاهد نوعی عدم شناخت مناسب از فضای حوزه سلامت هستیم.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه به طور مداوم با نظام مسائل حوزه سلامت مواجه هستیم، گفت: در دو سال گذشته به اندازه چند سال خروج پزشکان، پرستاران و سایر ارکان حوزه سلامت را داشتیم.



وی با انتقاد از اینکه در حوزه سلامت با دو معضل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم، افزود: در نظام سیاست گذاری کشور در سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری و دستگاه های تصمیم ساز شاهد نوعی عدم شناخت از فضای حوزه سلامت هستیم.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم ادامه داد: باید بررسی کرد که تا چه اندازه در تبصره‌های 16 و 18 بودجه به حوزه سلامت پرداخته و چه میزان تسهیلات ارائه شده است.



محمدبیگی با انتقاد از اینکه تسهیلات ویژه‌ای به شبکه سلامت کشور در بخش خصوصی داده نشده است، گفت: متاسفانه شاهد بی‌توجهی به سیستم سلامت و آموزش هستیم و به این دو حوزه مهم هیچ تسهیلات و وامی اختصاص داده نمی‌شود و به صورت جدی می طلبد این مسائل از طریق سران سه قوه حل و فصل شود.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بخشی از تامین بودجه به مجلس باز می‌گردد زیرا اعضای حوزه سلامت مجلس ۲۷ نفر هستند و ما قدرتمان برای رأی گیری با این تعداد نمی‌رسد در این رابطه جای تاسف است که دیدگاه خوبی نسبت به حوزه نظام سلامت در کشور وجود ندارد در حالی که موضوع سلامت امری مهم در تمامی کشورها است و با جان و سلامت مردم در ارتباط است.



رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تاکید کرد: باید سلامت در اولویت مهم دولتمردان قرار بگیرد تا بودجه لازم به حوزه‌های مرتبط از جمله دارو، تجهیزات، حمایت از کادر درمان و مدافعان سلامت و تکمیل پروژه‌های درمانی و بیمارستانی اختصاص یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366580
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم