خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/17 - 19:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سرمدی مطرح کرد:

کلاف سردرگم افزایش حقوق کارمندان در سایه عدم تحقق وعده دولت در بودجه 1401

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری وعده محقق نشده دولت در بودجه 1401 تاکید کرد که افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان تنها با تضمین دولت برای کنترل تورم قابل پذیرش است.

کیومرث سرمدی واله در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص وجود شایعاتی مبنی بر اینکه دولت تصمیم دارد حقوق کارمندان دولت را در بودجه 1402 تنها 20 درصد افزایش دهد، افزود: سال گذشته دولت در شرایطی افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان را در بودجه 1401 لحاظ کرد که قرار بود حتی با حذف ارز ترجیحی نیز قیمت گذاری کالاهای اساسی بر مبنای نرخ این کالاها در شهریورماه 1400 انجام شود.



نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس نیز با توجه به این وعده دولتمردان و با تاکید بر ضرورت عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی ناشی از حذف ارز 4200 تومانی به این میزان افزایش حقوق برای کارمندان رای داده و راضی شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه دولت در عمل نتوانست این وعده خود را محقق کرده تاجاییکه شاهد افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم بودیم به همین دلیل دولت با فشار مجلس لایحه اصلاحی را تدوین و تقدیم کرد که تا حدودی قیمت‌ها ترمیم شد.



عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر تضمینی وجود داشته باشد که در کنار افزایش 20 درصدی حقوق‌ها، تورم نیز به نحو قابل قبولی کاهش پیدا کند که بتواند پاسخگوی مشکلات کارمندان باشد، قابل قبول است اما اگر عدم کنترل قیمت‌ها و نبود نظارت تحت عناوین و شرایط مختلف تداوم داشته باشد به طور قطع این میزان افزایش حقوق پاسخگوی نیاز این قشر نخواهد بود و حتما دولت باید در این زمینه تجدیدنظر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار