خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/07 - 10:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
تاثیر بودجه انقباضی 1401 بر سفره کارگران

کارگران در انتظار پیام مثبت از بودجه سال آینده هستند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی،گفت: کارگران زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند و در حال حاضر در انتظار یک پیام مثبت از بودجه هستند از تمام نمایندگان انتظار داریم  تمام ردیف‌‎های بودجه‌ای را با دقت مورد بررسی قرار دهند و همسان‌سازی حقوق کارگران را به بهترین شکل در بودجه سال آینده ببینند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد افزایش حقوق کارگران در بودجه گفت: بودجه انقباضی ۱۴۰۱ با تمام اعداد و ارقام خود جایی برای حقوق کارگران و کارمندان نگذاشته است و همین مسئله انتقاد بسیاری به همراه دارد؛ این موضوع را با دکتر قالیباف مطرح کرده‌ایم؛ امیدواریم رییس مجلس به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.



کارگران در انتظار یک پیام مثبت از بودجه



 نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر کارگران زحمتکش‌ترین قشر جامعه در انتظار یک پیام مثبت از بودجه هستند، از تمام نمایندگان انتظار داریم که تمام ردیف‌‎های بودجه‌ای را با دقت مورد بررسی قرار داده و همسان‌سازی حقوق کارگران را به بهترین شکل در بودجه سال آینده ببینند.



اگر دولت و مجلس رضایت‌مندی گروه کارگران را فراهم کنند بدون شک رضایتمندی عموم جامعه فراهم می‌شود



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: اگر دولت و مجلس رضایت‌مندی گروه کارگران را فراهم کنند بدون شک رضایتمندی عموم جامعه فراهم می‌شود؛ اگر بودجه سال آینده هیچ پیامی جزء بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی مردم نداشته باشد، کفایت می‌کند.



افزایش حقوق در بودجه انقباضی تورم‌زا است



وی در ادامه تاکید کرد: اگر اصل و مبنا را با توجه به محتوای بودجه انقباضی ببینیم و موضوعاتی نظیر عدم صدور اسناد، استقراض و... که سازمان برنامه و بودجه در لایحه آورده است را در نظر بگیریم نمی‌توانیم رشد بسیاری برای کارمندان و کارگران انتظار داشته باشیم و افزایش حقوق در این شرایط می‌تواند تورم‌زا باشد.



افزایش 20 درصدی حقوق مد نظر است



بابایی با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق گفت: در مورد تغییر حقوق کارمندان و کارگران نه  40 درصد افزایش حقوق را می‌پذیریم و نه 10 درصد عنوان شده در لایحه بودجه را؛ اصل را بر مبنای متوسط نرخ میانی در نظر می‌گیریم بطوریکه کمترین میزان افزایش حقوق همان 20 در صد خواهد بود.



مجلس حامی کارگران و کارمندان است



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس مثل هر سال حامی حقوق کارگران خواهد بود؛ رویکرد وزیر کار در خصوص افزایش حقوق کارگران مثبت و حامی محرومان است و انتظاری که از ایشان داریم وارد شدن به بحث سه جانبه گرایی جدی برای مدیریت سفره کارگران است؛ لزوما برای بهبود وضعیت کارگران فقط  افزایش حقوق را نمی‌توان در نظر گرفت بلکه موضوعاتی همچون  ارائه کوپن و کارت‌های خرید کالاهای اساسی را باید در نظر بگیریم.



بیشتر بخوانید:





رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کردسفره کارگران باید در میانه تورم بالای 40 درصد به گونه‌ای دیده شود که شاهد بهبود وضعیت آنها باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 334475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار