خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/15 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی

چه شاخص هایی باید در تعیین حداقل حقوق کارگران لحاظ شود؟

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از وضعیت معیشتی کنونی کارگران، گفت: امسال با حساسیتی که دولت جدید دارد قطعا دقیق‌تر و شفاف‌تر و با سرعت بیشتری به تعیین حقوق و دستمزد کارگران خواهند پرداخت.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد حداقل حقوقی که باید در سال 1401 برای کارگران کشور تعیین شود، گفت: تعیین دستمزد کارگران بر اساس هم مفاد ماده 31 قانون کار و هم تصمیم اتخاذ شده در جلسات سه جانبه شورای عالی کار با حضور نماینده دولت، کارفرمایان و کارگران صورت می‌گیرد.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امسال با حساسیتی که دولت جدید دارد قطعا دقیق‌تر و شفاف‌تر و با سرعت بیشتری به تعیین حقوق و دستمزد کارگران خواهند پرداخت.



وی تصریح کرد: البته تعیین حقوق و دستمزد برای کارگران باید به گونه‌ای باشد که این قشر بتوانند به راحتی به تامین معیشت و رفاه خود و خانواده‌هایشان بپردازند اما متاسفانه در شرایط کنونی وضعیت آنها به هیچ وجه مطلوب نیست و حتی در تامین معیشت با مشکل جدی مواجه هستند.



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای سعی دارند که وضعیت موجود را برهم بزنند و در حالی که کارگران و کارمندان به دنبال دریافت حقوق بالاتری در سال 1401 هستند، عده‌ای برای تعیین حقوق حداقلی برای آنها تلاش می‌کنند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: امیدوارم همه مسئولان به ویژه مجلس و دولت حداقل یک روز خود را جای کارگران بگذارند و سعی کنند با حقوق و دستمزد آنها زندگی کنند.



 رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما اگر بخواهیم کشور آباد شود و چرخه اقتصادی همواره به چرخش درآید باید در جهت تامین رضایت و افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم تلاش کنیم چرا که هیچ قشری ارزشمندتر از آنها نیست. /



پایان پیام

  • کد خبر : 332854
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار