خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/15 - 13:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حاتمی تاکید کرد:

پیش‌بینی سازوکار نظارتی لازم پیرامون سنجش عملکرد بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ازدواج

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در بیان ضمانت اجرای مصوبه مجلس برای ارائه تسهیلات به زوج‌های جوان یادآور شد: سازوکار نظارتی لازم برای سنجش عملکرد بانک‌ها در این مصوبه پیش‌بینی شده و قطعا با استنکاف‌کنندگان برخورد خواهد شد.

حسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت از مصوبه امروز مجلس پیرامون تعیین مبلغ 440 میلیون تومان برای تسهیلات ازدواج زوج‌های کمتر از 25 سال با اشاره به تضمین اجرای این مصوبه توسط بانک‌ها، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بانک‌ها در حالی در اجرای مصوبه مجلس برای ارائه تسهیلات ازدواج به زوج‌ها کارشکنی کردند که دامنه شمولیت این قبیل مصوبات بسیار گسترده بوده و از نظر ملی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.



نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با نگاه ویژه‌ای به دو موضوع فرزندآوری و ازدواج ورود کرده و از این نظر مصوبات متعددی در بودجه 1402 داشته است چرا که توجه به این دو مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است.  



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: امیدواریم این قبیل مصوبات بسیار مهم که اجرای آنها مانع از ایجاد چالش‌هایی در سطح ملی از جمله بحران جمعیت می‌شود در فراز و فرود تنظیم آئین‌نامه‌های اجرایی با مشکل مواجه نشود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون سازوکار نظارتی لازم برای سنجش عملکرد دستگاه‌های مربوطه همچون بانک‌ها در اجرای این قبیل مصوبات پیش‌بینی شده است و قطعا با دستگاه‌هایی که از اجرای آنها استنکاف ورزند برخورد خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358508
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار