خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/24 - 19:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
میرسلیم در یادداشتی به مناسبت هفته قوه قضاییه نوشت:

پیشگیری از جرائم و اصالت دادن به حقوق عمومی اقدامات مورد انتظار مردم از قوه قضاییه

عضو کمیسیون اصل نود در یادداشتی به مناسبت هفته قوه قضاییه نوشت: پیشگیری از جرائم و اصالت دادن به حقوق عمومی اقدامات مورد انتظار مردم از قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدمصطفی آقامیرسلیم به مناسبت هفته قوه قضاییه در یادداشتی نوشت:



بسم الله الرحمن الرحیم



وظایف قوه قضاییه در امیدوار کردن مردم نسبت به احقاق حقوق آنها بسیار مؤثر است و ریاست قوه بحمدالله آن را در سرلوحه اقداماتش قرارداده‌است؛ به نظر این‌جانب دو اقدام آن قوه بیشتر مورد انتظار مردم است:



یکی از آنها به پیشگیری از جرائم بر می‌گردد و نباید بگذاریم که جرمی رخ بدهد و ارتکاب خلاف انجام گیرد و خسارت به جامعه وارد و سپس به آن رسیدگی شود. جرم و خلاف را از ریشه باید خشکاند و این نیازمند همکاری تخصصی دستگاه‌های اجرائی با قوة قضائیه است بدون ایجاد نفخ اداری هر سازمان و وزارتخانه خود بهتر می‌داند که از چه جنبه‌هایی آسیب‌پذیر است و از همین‌روی فرایند و روند آن را باید به اطلاع دستگاه قضائی برساند و برای آن چاره‌جویی شود. این راه برخورد ریشه‌ای به فساد است و مهم‌تر از برخورد با مفسدان و متخلفان.



نکتة دوم اصالت دادن به حقوق عمومی است که در کشور ما مغفول مانده است؛ مانند حقوق همسایگی و شهروندی و برخورداری از محیط سالم اجتماعی و فرهنگی و امنیتی. دستگاه قضائی اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده که امیدواریم موفق به تکمیل آنها در این دو زمینه مشتمل بر پیشگیری از جرائم و تخلفات و احقاق حقوق عمومی بشود.



                                                                                                           سیدّمصطفی میرسلیم

  • کد خبر : 343886
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار