خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 16:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری خبر داد:

پیشنهاد ارائه استفساریه جهت رفع ابهام در نحوه پرداخت 89 هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون تامین اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیشنهاد ارائه استفساریه جهت رفع ابهام در نحوه پرداخت 89 هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون تامین اجتماعی طبق بند (و) تبصره 2 قانون بودجه 1400 خبر داد و افزود: اگر گزارش سازمان برنامه و بودجه به رفع این ابهام بینجامد نیاز به ارائه استفساریه نخواهد بود.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(سه‌شنبه 16 آذرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست میزان تخصیص اعتبار و نحوه اجرای بند (و) تبصره 2 قانون بودجه 1400 کل کشور مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بخش یک بند (و) تبصره 2 قانون بودجه 1400 آمده بود که مبلغ 89 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام برای پرداخت دیون سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شود.  



وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های واصل شده تاکنون این مهم محقق نشده است و ظاهرا دولت و دستگاه‌های اجرایی این ایراد را به آن وارد دانسته‌اند که قانونگذار مشخص نکرده است که این سهام باید به طور مستقیم به فروش برسد یا ابتدا به فروش رسیده سپس ما به ازای قیمت سهام بابت تادیه دیون سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.



انصاری اظهار کرد: به دنبال بیان این ایراد تقاضای رفع ابهام از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و در این راستا امروز قرار شد استفساریه‌ای جهت رفع این ابهام به کمیسیون اجتماعی تقدیم شود، هرچند نظر کمیسیون این است که واگذاری سهام به طور مستقیم صورت بگیرد تا روند تادیه دیون سازمان تامین اجتماعی تسریع شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته نماینده سازمان برنامه و بودجه حاضر در این نشست به این نکته اشاره کرد که اقداماتی در این زمینه انجام شده است که به رفع این ابهام کمک می‌کند و قرار شد گزارش این اقدامات را تا فردا به کمیسیون اجتماعی ارسال کنند که چنانچه قابل قبول باشد، نیاز به ارائه استفساریه نخواهد بود.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست سرپرست سازمان تامین اجتماعی و معاونانش و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332995
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار