خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/02 - 11:05
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
موسوی در پی بازدید نمایندگان تهران از پروژه‌های نیمه تمام اسلامشهر:

پروژه مترو اسلامشهر یکی از 10 پروژه کلان کشور است/مجمع نمایندگان تهران تکمیل پروژه‌های مترو و کمربندی شمالی اسلامشهر را پیگیری خواهد کرد

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با اشاره به بازدید نمایندگان تهران از پروژه‌های نیمه تمام اسلامشهر همچون مترو و کمربندی شمالی تاکید کرد که تکمیل پروژه‌های مترو و کمربندی شمالی اسلامشهر را به طور جدی پیگیری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اعم از سیدنظام الدین موسوی ، علی خضریان و احمد نادری به همراه شهردار، فرماندار و اعضای شورای شهر اسلامشهر از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام این منطقه اعم از مترو و کمربندی شمالی بازدید کردند.



سیدنظام الدین موسوی  در پی این بازدید در جمع خبرنگاران، گفت: به همراه فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر بازدیدی از پروژه‌های مهمی که در این منطقه در حال اجرا است از جمله مترو و کمربندی شمالی داشتیم که بیانگر تلاش‌های بسیار خوب مسئولان منطقه بود که قابل تقدیر است.











نظارت میدانی اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از پروژه های عمرانی مترو بیمارستان 400 تختخوابی مسکن مهر و کمربندی شمالی اسلامشهر


نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مورد پروژه مترو اسلامشهر که از جمله 10 پروژه کلان کشور و شاید جزء فعالترین پروژه‌ها در این حوزه نیز باشد برغم اینکه به شهرداری اسلامشهر واگذار شده و مجری آن شهرداری است اما با همتی که مسئولان منطقه داشته‌اند کارها در این زمینه به خوبی پیش می‌رود ضمن‌ اینکه از طریق همکاری مجلس و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تامین مالی این پروژه را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.



وی افزود: البته لازم است شهرداری تهران نیز برای اتصال مترو اسلامشهر به مترو مرکزی در تهران همکاری کند که قرار شد این مهم را در مجمع نمایندگان استان تهران پیگیری کنیم.











نظارت میدانی اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از پروژه های عمرانی مترو بیمارستان 400 تختخوابی مسکن مهر و کمربندی شمالی اسلامشهر


عضو هیات رییسه مجلس، در مورد پروژه کمربندی شمالی تصریح کرد: تاکنون حدود 50 درصد از این پروژه پیش رفته است که از جمله پروژه‌های مهم هم برای این منطقه و هم مناطق پیرامونی آن است اما مسائلی در رابطه با اجرای این پروژه وجود دارد که نیاز دارد در سطح کلان به آن ورود شود بنابراین قرار شد ما در مجلس به ویژه در مجمع نمایندگان استان تهران به این موضوع ورود پیدا کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در روند اجرای این پروژه حدود 3 مانع وجود دارد که بخش عمده آن به تعارضی که در مسیر با راه‌آهن وجود دارد برمی‌گردد که قرار شد در نشست مجمع با حضور مسئولان اجرایی مربوطه از جمله وزارت راه و شهرسازی، راه آهن و فرماندار اسلامشهر این مانع را مورد بررسی قرار دهیم تا از طریق تفاهمی که ایجاد خواهد شد، رفع شود و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این پروژه باشیم.











نظارت میدانی اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از پروژه های عمرانی مترو بیمارستان 400 تختخوابی مسکن مهر و کمربندی شمالی اسلامشهر


عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پایان لازم است تشکر ویژه‌ای از مردم اسلامشهر داشته باشیم که همکاری مطلوبی در خصوص اجرای این پروژه‌ها دارند چرا که اجرای این قبیل پروژه‌ها تبعاتی دارد و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند اما سرمایه و منافع کلانی که برای مجموعه شهر دارد بر این مشکلات غلبه دارد و قطعا با همکاری مجلس و مسئولان اجرایی روند اجرای آنها به سرعت پیش خواهد رفت.



پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر از پروژه‌های بزرگ فرامنطقه‌ای است



به گزارش خبرنگار خانه ملت،  مترو یکی از پروژه‌های مهم اسلامشهر است که در 3 کارگروه فعال دنبال می‌شود، کارگاه اول مربوط به قطعه دستی به طول 1000متر است که تقریبا حدود 700 متر آن حفاری  شده است و کارگاه دوم مربوط به قطعه مکانیزه به طول 9/5 کیلومتر است که تقریبا 5/3 کیلومتر آن حفاری شده است و کارگاه سوم نیز در رابطه با ایستگاه میدان نماز است که در اواخر سال گذشته با حضور نیکزاد رئیس بنیاد مسکن و تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله آقایان تقوی، خضریان و زهره الهیان کلنگ‌زنی شده و عملیات عمرانی آن آغاز شد که بعد از گذشت چندماه به پیشرفت حدود 15 درصد رسیده است.



گفتنی است، یکی از مشکلاتی که در مورد پروژه اسلامشهر وجود داشته که نمایندگان در جهت رفع آن اهتمام لازم را دارند، اتصال مترو اسلامشهر به مترو تهران بود که 10 متر در 200 متر انتهایی است که 90 درصد عملیات عمرانی آن توسط شهرداری تهران انجام شده است و 10 درصد کار باقی مانده هم باید تکمیل شود تا شرایط برای اتصال فاصله 230 متری توسط شهرداری اسلامشهر و سازمان مترو اسلامشهر فراهم شود.



پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر نیز از جمله پروژه‌های بزرگ فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود که حدود 7 کیلومتر با 6 تقاطع غیر همسطح است که در چندین قطعه قرار دارد بنابراین نمایندگان تهرانی از این پروژه هم بازدید کرده و در کارگاه‌ها حضور پیدا کردند و مشکلات این بخش احصاء شد. یکی از مشکلات بسیار مهم این پروژه معارض ملکی با راه آهن است که به رغم اینکه در سنوات گذشته یک توافق اولیه در این مورد صورت گرفت و بر اساس آن شهرداری اسلامشهر هزینه‌هایی را برای آماده‌سازی آن انجام داد اما متاسفانه به تازگی راه آهن نسبت به توافق اولیه تمکین نکرده است.



به گزارش خانه ملت، پروژه بیمارستان 400 تخت خوابی اسلامشهر از دیگر مواردی بود که حدود یک دهه است عملیات عمرانی آن آغاز شده و بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است اما تکمیل آن مستلزم تامین اعتبارات لازم و نگاه ویژه مسئولان مربوطه است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 346158
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار