خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/20 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نامهربانی با دومین شغل سخت دنیا

پرستاران نیاز به توجه جدی دارند/ قانون تعرفه‌گذاری باید عملیاتی شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه حقوق و دریافتی اندک پرستاران تناسبی با حجم کاری آنها ندارد، افزود: شیفت‌های اجباری و طولانی موجب فرسودگی شغلی در پرستاران شده و به دلیل دریافتی و حقوق ناکافی رضایت شغلی مناسبی ندارند البته تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی از جمله دغدغه‌های جدی پرستاران است و مطالبات انباشته شده این قشر به ویژه اجرای قانون تعرفه‌گذاری باید پیگیری و عملیاتی شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تبریک ولادت حضرت زینب ( س )  و روز پرستار، گفت: پرستاری شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است به ویژه وقتی تعداد پرستاران کمتر از استانداردهای جهانی باشد و در بحرانی مانند کرونا قرار گیرند؛ بحران کرونا توان پرستاران را در 20 ماه گذشته به شدت کاهش داده و از سویی مطالبات و درخواست‌های همراهان بیمار هم خارج از توان پرستاران است.



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق و دریافتی اندک پرستاران تناسبی با حجم کاری و تلاش آنها ندارد، افزود: شیفت‌های اجباری و طولانی موجب فرسودگی شغلی در پرستاران شده و به دلیل دریافتی و حقوق ناکافی رضایت شغلی مناسبی ندارند.



وی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی را از جمله دغدغه‌های جدی پرستاران دانست و گفت: مطالبات انباشته شده پرستاران باید پیگیری و عملیاتی شود البته اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری پس از سال ها تصویب به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه ای به تعویق افتاده و تمامی این مشکلات باعث شده کادر سلامت فشارهای زیادی را متحمل شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش مهاجرت پرستاران، ادامه داد: برخی پرستاران به دلیل مشکلات موجود به کشورهای همسایه مهاجرت کردند که برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، پزشکان و نخبگان به صورت جدی نیاز است با اتخاذ تدابیر مناسب انگیزه های ماندگاری در آنها را افرایش داد.



محسنی بندپی با تاکید بر اینکه جایگاه اقتصادی و اجتماعی پرستاران باید به رسمیت شناخته شود تا انگیزه های کاری آنها برای فعالیت در کشور افزایش یابد، گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در حال تلاش برای پیگیری و عملیاتی کردن مطالبات کادر سلامت است و در این رابطه نشست هایی را هم برگزار کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 333290
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار