خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 12:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی

پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در بهمن ماه 1401 در بخش صنعت و معدن

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در بهمن ماه 1401 بخش صنعت و معدن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در بهمن ماه 1401 بخش صنعت و معدن» آورده است که در بهمن ماه 1401، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۲۱/۹ و ۲۱/۶ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۸/۳ و ۹/۳ درصدی مواجه شده است که بیشتر تحت تأثیر رشد رشته فعالیت خودرو و قطعات بوده است.



نتایج بررسی ها در این گزارش نشان داد در این ماه شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب افزایش ۸۰/۴ و 86 درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت فلزات پایه پس از رشد منفی دی ماه در این ماه رشد ۱۳/۲ درصدی داشته است.



همچنین در بهمن ماه 1401 نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت های صنعتی بورسی پس از نوسانات نرخ ارز در ماه های اخیر رشد مثبت ۴/۱ درصدی را ثبت کرده و به بالاترین نرخ رشد پس از خرداد ماه رسیده است، همچنین رشد نقطه به نقطه پس از گذشت ۱۰ ماه مجدداً صعودی شد و با ۴/۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ۳۵/۹ درصد رسیده است.



گفتنی است میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در بهمن ماه 1401 روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ۱/۴ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۵/۷ درصد افزایش را نشان می دهد.



این گزارش تاکید می کند که در بهمن ماه 1401، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۲۱/۹ و ۲۱/۶ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۸/۳ و ۹/۳ درصدی مواجه شده است که بیشتر تحت تأثیر رشد رشته فعالیت خودرو و قطعات بوده است.



در این ماه شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب افزایش ۸۰/۴ و 86 درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت فلزات پایه پس از رشد منفی دی ماه در این ماه رشد ۱۳/۲ درصدی داشته است.



در بهمن ماه 1401 نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت های صنعتی بورسی پس از نوسانات نرخ ارز در ماه های اخیر رشد مثبت ۴/۱ درصدی را ثبت کرده و به بالاترین نرخ رشد پس از خرداد ماه رسیده است، همچنین رشد نقطه به نقطه پس از گذشت ۱۰ ماه مجدداً صعودی شد و با ۴/۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ۳۵/۹ درصد رسیده است.



گفتنی است میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در بهمن ماه 1401 روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ۱/۴ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۵/۷ درصد افزایش را نشان می دهد.



متن کامل گزارش را در اینجا بخوانید./



پایان پیام

  • کد خبر : 358769
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار