خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 23:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
غضنفرآبادی در تشریح دستور کار کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

پایان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن

رئیس کمیسیون قضایی مجلس از پایان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه گام جدی و بلندی برای تامین امنیت جانی افراد برداشته خواهد شد.

موسی غضنفر آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز ( یک شنبه، 3 بهمن ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون به  پایان رسید و به زودی به صحن علنی مجلس برای بررسی ارسال خواهد شد.



وی ادامه داد: بر اساس این لایحه برای کسانی که انسان یا اعضای بدن انسان را قاچاق کنند و به قصد فراهم ساختن موجبات فحشا یا سایر اشکال بهره کشی جنسی، بهره کشی یا ارائه اجباری خدمات، کار و ازدواج یا آزمایش پزشکی افرادی را فریب دهند یا به اجبار، اکراه و تهدید آنها را از کشور خارج کنند مجازات های شدیدی در نظر گرفته شده که با تصویب آن گام جدی و بلندی برای تامین امنیت جانی افراد برداشته خواهد شد.



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم از بررسی طرح استفساریه ماده 6 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و افزود: با تصویب این ماده مصوب کردیم که سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر سایر احکام نسبت به قرارهای صادره از دادسرا هم اعتراض داشته باشد.



غضنفرآبادی یادآور شد: همین طور بر اساس بند ب ماده 6 آرای صادره از هیات های رسیدگی به تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی موضوع ماده 6 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور اعم از محکومیت و برائت قابل تجدیدنظر هستند؛ این استفساریه به صحن مجلس برای بررسی ارسال می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 336192
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار