خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/13 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عیسی زاده خبر داد:

ورود کمیته نظارت کمیسیون اجتماعی به روند اعمال 3 درصد سهمیه معلولان در آزمون استخدامی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از ورود کمیته نظارت این کمیسیون به روند اعمال 3 درصد سهمیه معلولان در آزمون استخدامی و جذب آنها توسط دستگاه‌ها خبر داد.

مهدی عیسی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد عدم اجرای کامل قانون توسط برخی دستگاه‌ها برای جذب 3 درصد از جامعه معلولان که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند، گفت: کمیسیون اجتماعی امسال یک کمیته نظارت راه‌اندازی کرده است که روند اجرای قوانین را رصد می‌کند و بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده، مشخص شده است که 13 قانون یا اجرا نشده یا به طور ناقص اجرا شده‌اند.



نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ابتدای فعالیت این کمیته عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری مورد ارزیابی قرار گرفت و در 4 جلسه روند اجرای قوانین دائمی، برنامه‌های توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی کرده و مغایرت‌های آنها مشخص شد.



وی تصریح کرد: این کمیته ضرورت اجرای قوانین را به دستگاه‌های مربوطه گوشزد کرده و در این زمینه برای آنها مهلت تعیین می‌کند و چنانچه در مسیر اجرا با موانعی مواجه شده باشند به آنها راهکار ارائه می‌دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته احتمال دارد ما در آینده در قالب ارائه طرحی برخی موارد پیرامون عدم اجرای قوانین احصاء شده را اصلاح کنیم اما هنوز این نیاز تشخیص داده نشده است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این کمیته به زودی به روند اجرای قوانین مرتبط با حوزه جامعه معلولان از جمله قانون جامع حمایت از معلولان ورود پیدا می‌کند، ضمن اینکه در آن به بررسی دلیل عدم جذب 3 درصد از جامعه معلولان که نور چشمان ما هستند، خواهد پرداخت تا حقی از آنها تضییع نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332715
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار