خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/19 - 10:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انتقاد عبدلی از وضعیت معیشت بدنه جامعه سلامت کشور:

هیچ تناسبی بین دریافتی فعالان بخش سلامت و تورم وجود ندارد

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به سختی کار فعالان آزمایشگاهی که در باور بسیاری از مسئولان نیست، گفت: پذیرش رشته دکترای علوم آزمایشگاهی در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شده است اما کمیته مشورتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان از پذیرش در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی تا اطلاع ثانوی امتناع می‌کند؛ دلیل چنین تصمیمی برای چیست؟ چرا باید از مصوبه یک نهاد بالادستی سرپیچی شود؟!

حسین عبدلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد وضعیت سخت کارشناسان آزمایشگاه، گفت: بدنه جامعه سلامت تنها کارشناسان بخش آزمایشگاهی کشور نیستند بلکه در شرایط ایجاد شده بسیاری از افرادی که در سیستم درمانی کشور مشغول به فعالیت هستند از پزشکان گرفته تا پرستاران و رزیدنت ها در وضعیت ناخوشایندی قرار دارند.

 نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کادر درمانی از حداقل حقوق دریافتی بهره‌مند می‌شوند، افزود: از سال ۹۶ تا به امروز شاهد رشد بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی بودیم این افزایش نه تنها هیچ تناسبی با دریافتی پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و حتی کارکنان و کارشناسان آزمایشگاهی نداشته بلکه این موضوع همخوانی با جامعه آماری کشور نیز ندارد.

سختی کار کارشناسان آزمایشگاهی در باور مسئولان نیست

وی با اشاره به سختی کار فعالان آزمایشگاهی که در باور بسیاری از مسئولان نیست، اظهار داشت: سختی کار کارشناسان آزمایشگاهی بر همگان مشخص است، افرادی  که مخالف افزایش حقوق کادر آزمایشگاهی هستند کافی است چند روز در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار شده تا به این باور برسند که هیچ تناسبی بین سختی کار این گروه با دریافتی آنها وجود ندارد تا شاید در میزان دریافتی آنها تامل داشته و شاهد اتفاقات ناخوشایند در مورد بخش دیگری از کادر درمانی کشور نباشیم.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه اصلاح امور دریافتی حقوق کارشناسان آزمایشگاهی یکی از اقدامات این دوره قوه مقننه خواهد بود، تصریح کرد: شغل آزمایشگاهی جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود سختی کار این گروه قابل قبول است اما هنوز بخش خصوصی به دلیل عدم ابلاغ سختی کار از سوی سازمان تامین اجتماعی از مزایای آن بی‌بهره هستند و فقط نیروهای آزمایشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی سختی کار دریافت می‌کنند بی تردید اصلاح این امور نیازمند ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل از مطالبات اصلی کارکنان آزمایشگاهی است

وی با بیان اینکه اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل از مطالبات مهم کارکنان آزمایشگاهی است، اظهار داشت: اگر لابی‌گری‌های موجود در این راستا کاهش پیدا کند و وزارت بهداشت و درمان و وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی پای کار بیایند چنین مهمی به سرانجام مطلوب می‌رسد، دستمزد نیروهای آزمایشگاهی به خصوص در بخش خصوصی به دلیل عدم اجرای طرح طبقه‌بندی به شدت پایین است.

عبدلی با انتقاد از سلب حق ادامه تحصیل از نیروهای آزمایشگاهی در مقطع دکترا، اظهار داشت: پذیرش رشته دکترای علوم آزمایشگاهی در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شده است اما کمیته مشورتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان از پذیرش در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی تا اطلاع ثانوی امتناع می‌کند؛ دلیل چنین تصمیمی برای چیست؟ چرا باید از مصوبه یک نهاد بالادستی سرپیچی شود؟! امیدواریم تمام مسائل عنوان شده با رایزنی صورت گرفته در کمیسیون بهداشت و درمان، کمیته مشورتی و آموزشی وزارت بهداشت و درمان حل شود./ 

پایان پیام

  • کد خبر : 379255
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار