خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عیسی‌زاده تشریح کرد:

نظارت کمیسیون اجتماعی بر روند اجرای مصوبه مجلس برای تادیه دیون دولت به تأمین اجتماعی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح جزییات پیشنهاد خود پیرامون تادیه دیون دولت به تامین اجتماعی تأکید کرد که این کمیسیون بر روند اجرای این مصوبه نظارت دقیقی خواهد داشت.

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان جزییات پیشنهاد خود برای درج در بودجه 1402 پیرامون تادیه دیون دولت به تامین اجتماعی که امروز در صحن مجلس مصوب شد، گفت: دولت بیش از 400 همت به تامین اجتماعی بدهی دارد و چنانچه مطالبات این سازمان محقق نشود، قادر نخواهد بود حقوق‌ها و مطالبات حوزه درمان را پرداخت کند.



نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این مصوبه مقرر شد بیش از 70 همت برای این بخش تعیین شود و با افزودن کلمه (حداقل) به جزء الحاقی به بند (د) تبصره 19 ماده واحده لایحه بودجه 1402 برای پرداخت بیش از 70 همت نیز به سازمان تامین اجتماعی کمک شود.



وی تصریح کرد: تامین اجتماعی ماهانه با 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای پرداخت حقوق‌ها مواجه می‌شود و مجبور است برای جبران کسری این بخش از بانک‌ها استقراض کند که در پی آن هم باید بدهی بانک‌ها و هم سود آن را پرداخت کند و این در حالی است که می‌تواند با دریافت مطالبات خود از دولت بدون نیاز به استقراض از بانک‌ها به پرداخت حقوق و مستمری افراد تحت پوشش این سازمان بپردازد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: امیدواریم با اجرای این مصوبه توسط دولت، تامین اجتماعی نیز با بهره‌مندی از 90 همت تعیین شده برای این سازمان در بودجه 1401 تا پایان سال نسبت به پرداخت 25 درصد معوقات مستمری‌بگیران اقدام کند.



رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما همچون سنوات گذشته روند اجرای این مصوبه توسط دولت و مصوبات بودجه 1401 توسط سازمان تامین اجتماعی را رصد کرده و نظارت دقیقی بر این بخش خواهیم داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 358100
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار