خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 15:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی

نامه میرمحمدی به مخبر در مورد ضرورت کاهش حقوق گمرکی مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار کاهش حقوق گمرکی مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ متن نامه سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم میبد و  تفت و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  به شرح زیر است:



جناب آقای مخبر



معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران



همانطور که استحضار دارید با توجه به مشکلات پیش آمده در سال گذشته و به علت افزایش حقوق گمرکی که دولت با با ارائه یک لایحه دو فوریتی  تقاضای کاهش حقوق گمرکی را لغو کرد که در تاریخ 20 مهرماه 1401 ( به پیوست ) به تایید شورای نگهبان رسید.



امسال در لایحه پیشنهادی دولت فقط جمله کالاهای اساسی و دارو در بند ( ب ) تبصره هفت پیشنهاد شده بود که با توجه به مصوبه این کمیسیون مقرر شد بعد از جمله دارو، مواد اولیه، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی پزشکی، شیرخشک کودکان و مواد اولیه آن اضافه شود که متاسفانه فقط دارو و شیر خشک به طور ناقص اضافه شده است.



بنابراین با توجه به افزایش 4 برابری پرداخت حقوق گمرکی که می تواند نقش مهمی در افزایش قیمت مواد اولیه دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی داشته و از طرف دیگر دریافت این منبع انحصارا برای تولیدکنندگان دارو و شیرخشک است و فقط شرکت های بازرگانی دارو یک درصد پرداخت می کند.



برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خواهشمند است ترتیبی اتخاذ کرده تا این کاهش حقوق گمرکی شامل مواد اولیه، دارو و شیرخشک و تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی پزشکی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360985
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار