خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/07 - 13:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در همایش ملى آموزش محیط زیست:

مهمترین چالش های اصلی محیط زیست با رویکردهای کاربردی بررسی شد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در همایش ملی آموزش محیط زیست، آموزش را مهمترین اصل در حفظ محیط زیست دانست و گفت: مهمترین ابزار اقدام ما آموزش است که متاسفانه خلاء آموزش در سیاست‌گذاری‌های کلان محیط زیست به شدت احساس می‌شود.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد قانون‌گذاری و نظارت در محیط زیست در همایش ملی آموزش محیط زیست گفت: پنجمین همایش محیط زیست با رویکرد آموزش محیط زیست و مدیریت منابع آب و پساب، آموزش محیط زیست و مخاطرات محیط زیستی، آموزش محیط زیست و فلسفه تعلیم و تربیت، آموزش محیط زیست و روانشناسی محیطی، آموزش محیط زیست و فناوری نوین، آموزش محیط زیست و پاندمی کووید 19، آموزش محیط زیست و مدیریت پسماند، آموزش محیط زیست و جامعه شناسی و... با همکاری پژوهشکده توسعه پایدار و دانشگاه پیام نور، جمعی از فعالان محیط زیست و سازمان یونسکو برگزار شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: منشور حقوق شهروندی که از دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته شده  در این دولت باید پیگیری شود. اهمیت توجه به مفاد گسترده و ژرف این منشور می‌تواند ضامن رعایت و حفظ حقوق شهروندی شود تا بتوانیم جامعه و محیط زیستی پایدار داشته باشیم و همچنین فراموش نکنیم حفظ محیط زیست طبق اصل 50 قانون اساسی وظیفه همگانی بوده و این موضوع بدون یاری و دقت نظر شهروندان امکان پذیر نیست. 



حل مشکلات محیط زیست نیازمند مشارکت آگاهانه است



وی در ادامه تاکید کرد: در این همایش توجه به قانونگذاری، بررسی جزئیات وظایف قوه قضاییه، حفظ حقوق شهروندی از چالش‌های اصلی محیط زیست مطرح شد که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ برای حل مشکلات زیست محیطی بدون شک نیازمند مشارکت آگاهانه مردم هستیم؛ برای رسیدن به این مهم  نیازمند آموزش هستیم. 



آموزش در محیط زیست تنها مختص مردم نیست



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افرود: مهمترین ابزار اقدام ما آموزش است که متاسفانه خلاء آموزش در سیاست‌گذاری‌های کلان محیط زیست به شدت احساس می‌شود؛ این آموزش تنها مختص مردم نیست بلکه مسئولان و متولیان امر هم باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.



چالش‌های متعددی از خشکسالی گرفته تا بی آبی در سایه نبود آموزش و عدم مشارکت مردم؛ محیط زیست را تهدید می‌کند 



رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره چالش‌های روبرو در محیط زیست تاکید کرد: در حال حاضر چالش‌های متعددی از خشکسالی گرفته تا بی‌آبی در سایه نبود آموزش و عدم مشارکت مردم؛ محیط زیست را تهدید می‌کند، مردم نقش مهمی در حفظ و نگهداری محیط زیست دارند. 



بیشتر بخوانید:





رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: جرم انگاری در حوزه محیط زیست به درستی انجام نپذیرفت و حتی در اولویت قرار نگرفته و این نادیده گرفتن جرم انگاری در محیط زیست به همراه دارد که غیر قابل جبران هستند؛ ما باید توجه کنیم چگونه می‌توانیم این جرم انگاری را مورد توجه قرار دهیم تا کمتر حیات بشر را به واسطه تخریب محیط زیست به مخاطره بیاندازیم. /



پایان پیام

  • کد خبر : 336469
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار