خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 12:12
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی

معضل سازه‌های نیمه کاره شهرداری در بسط معضل اجتماعی

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت‌های فرسوده و نیمه ساخته که شهرداری برخی از آنها را رها کرده و اقدام راسخی برای تکمیل آنها ندارد؛ محلی برای سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود که به رشد آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد رشد پناهگاه‌های غیررسمی گفت: آسیب‌های اجتماعی باعث ایجاد سر پناه‌های غیررسمی و مشکل‌زا می‌شود. به بیانی دیگر فرد آسیب دیده نمی‌تواند در اجتماع زندگی کند پس به حاشیه‌ها و مناطق آسیب‌زا پناه می‌برد؛ به فرض مثال، در اتاقی که ۱۰ الی ۱۵ نفر باهم  زندگی می‌کنند. در مناطق آسیب‌زا حتی شاهد اجاره نشینی در زیر پله‌ها و خرپشته خانه‌ها هستیم و متاسفانه معضلاتی نظیر پارک خوابی و… نشات گرفته از افرادی است که آسیب دیده‌اند.



وجود افراد آسیب دیده منجر به رونق سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود افراد آسیب دیده منجر به رونق سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شوند و تنها به دنبال یک سرپناه امن برای سپری کردن شب تا صبح هستند و سبک زندگی این افراد دلیلی بر رونق پدیده‌های ناهنجار با نام‌های متفاوت توسعه پیدا کرده است.



امیدواریم با آمدن استاندار  و شهردار جدید تهران و همکاری شورای شهر شاهد کاهش دو موضوع اصلی در پایتخت باشیم یکی مسئله آسیب‌های اجتماعی و دیگری مسئله بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی باشیم



 شاکری یادآور شد: رونق سکونتگاه‌های غیررسمی به واسطه افراد بزهکار و آسیب دیده، نیازمند فکر عاجلی از طرف سازمان‌ها و نهادهای متولی است و باید با مدیریتی درست منجر به برچیدن آنها شویم؛ در غیر این صورت اماکنی همچون هرندی گسترش ‌پیدا می‌کنند, باید بپذیریم که آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارند. امیدواریم با آمدن استاندار و  شهردار جدید تهران و همکاری شورای شهر شاهد کاهش دو موضوع اصلی در پایتخت باشیم یکی مسئله آسیب‌های اجتماعی و دیگری مسئله بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی باشیم؛که هر دو مسئله باید در سایه مدیریت جامع و به دور از هر گونه رفتار احساسی  و شعاری حل شود.



بافت‌های فرسوده و نیمه ساخته شهرداری دلیلی بر رشد آسیب‌ها



 عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده عاملی برای رواج سکونت‌های غیررسمی است؛ تصریح کرد: بافت‌های فرسوده و نیمه ساخته که شهرداری برخی از آنها را رها کرده و اقدام راسخی برای تکمیل آنها ندارد و حتی اجازه ساخت و تکمیل آنها را به کسی نمی‌دهد، تمام این اماکن محلی برای سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود که به رشد آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند. باید توجه کنیم شهرداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مکان‌هایی را که تحت تملک خود و نیمه ساخته رها کرده، هر چه سریعتر باید ساماندهی کند.



شاکری یادآور شد: در طی سال‌های گذشته شهرداران موظف بودند در مورد مکان‌های نیمه ساخته و رها شده به طرق متفاوت ورود پیدا ‌کند اما امروز این مهم در حاشیه موضوعات شهرى قرار گرفته است.



بیشتربخوانید:





عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان یادآور شد: مسکن مناسب یکى از مطالبات عمومی مردم است که مى‌تواند موجب موفقیت افراد در زندگی شود، اگر افراد آسیب دیده نیز مکان مناسبی برای زندگی داشته باشند بی‌شک ساماندهی و برگشت آن ها به زندگی عادی آنها امکان بیشتری پیدا خواهد کرد./



پایان پیام



 



 



 

  • کد خبر : 333909
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار