خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/08 - 13:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رفیعی با اشاره به مصوبه امروز مجلس:

معافیت سازمان محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه دادرسی دعاوی، اقدامی موثر برای حفاظت از محیط زیست است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معافیت سازمان محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه دادرسی دعاوی را اقدامی موثر برای حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: بهتر بود سازمان محیط زیست از پرداخت 100 درصد هزینه دادرسی معاف شود اما این موضوع در مجلس مغایر احکام برنامه تشخیص داده شد بنابراین باید 30 درصد هزینه دادرسی دعاوی را پرداخت کند.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درمورد مصوبه امروز مجلس مبنی بر معافیت سازمان حفاظت محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه دادرسی دعاوی، گفت: میزان بودجه و منابع سازمان محیط ‌زیست به ‌گونه ‌ای است که در تخلفات رخ داده ‌شده نمی‌تواند اقامه دعوا کند و در واقع توان پرداخت هزینه دادرسی را ندارد بنابراین روند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی می‌شود و بخشی از ناکارآمدی‌های محیط ‌زیست به ‌همین هزینه‌ها بازمی‌گردد.



وی افزود: در بسیاری از موارد پرونده‌های محیط زیست قضایی می‌شود و ورود دستگاه قضا می‌تواند در جلوگیری از تخلفات کمک‌ کننده باشد البته این موضوع هم روند اداری دارد و با توجه به هزینه اقامه دعوی نمی‌تواند شکایتی را ثبت کند.



رفیعی یادآور شد: در نشست امروز مجلس بند ف تبصره 8 لایحه بودجه 1402 مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن در راستای حفاظت از محیط زیست کشور و حفظ انفال کشور، سازمان محیط زیست کشور از پرداخت 70 درصد (70%) هزینه دادرسی دعاوی معاف شد و این اقدام کمک بزرگی به محیط‌زیست است.



رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: البته بهتر بود سازمان محیط زیست از پرداخت 100 درصد هزینه دادرسی معاف شود اما این موضوع در مجلس مغایر احکام برنامه تشخیص داده شد بنابراین سازمان محیط زیست باید 30 درصد هزینه دادرسی دعاوی را پرداخت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357919
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار