خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی:

مسئولان باید برنامه مدونی متناسب با مطالبات جوانان در حوزه تشکیل خانواده ارائه دهند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح زنجیره عوامل موثر در عدم تمایل جوانان به ازدواج تاکید کرد که مهمترین رکن این زنجیره خانواده بوده سپس باید فرهنگسازی برای ترغیب جوانان به تشکیل خانواده از آموزش و پرورش آغاز شده و در دانشگاه‌ها دنبال شود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان مبنی بر اینکه 193 شهرستان وضعیت خوبی در تحولات ازدواج ندارند اما مسائل اقتصادی دلیل اصلی عدم ازدواج جوانان نیست، گفت: نمی‌توان گفت که مسائل اقتصادی در کاهش آمار ازدواج اثر نداشته اما به عنوان اولویت اول مطرح نیست چرا که مسائل فرهنگی و اجتماعی، سبک زندگی و زیرساخت‌های دیگری که باید برای محاسبات نیازهای بعد از ازدواج شکل بگیرد در این زمینه نقش مهمتری دارند.  



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خانواده‌ها به عنوان اولین رکن در تحقق زنجیره عوامل موثر در عدم تمایل جوانان به ازدواج که باعث شده است آمارها در این زمینه رو به افول رود، نقش بسیار مهمی دارند همچنین آموزش و پرورش نیز باید زیرساخت‌های فرهنگی در این حوزه را فراهم کند و در ادامه دانشگاه‌ها در فرهنگسازی برای ترغیب جوانان به ازدواج نقش ایفا کنند.  



وی تصریح کرد: امروزه جوانان به دلیل ارتباط با دنیا از طریق فضای مجازی توقعاتشان برای تشکیل خانواده افزایش یافته است اما ازدواج در کشور همچنان با همان سبک و سیاق قدیم مرسوم بوده بنابراین نیاز است خانواده‌ها مطابق با خواسته فرزندانشان به این حوزه ورود پیدا کنند.  



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته بخشی از این مشکل به عملکرد مسئولان حوزه‌های آموزشی و فرهنگی نیز برمی‌گردد که تاکنون برنامه منسجمی برای ترغیب جوانان به ازدواج متناسب با نیازهای کنونی آنها ارائه نداده‌اند و در این حوزه عملکرد خوبی نداشته‌اند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون نیاز است برنامه مدونی متناسب با مطالبات جوانان در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده ارائه شود ضمن اینکه فرهنگسازی در این خصوص باید از آموزش و پرورش آغاز شده سپس در دانشگاه‌ها دنبال شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351402
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار