خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 11:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ذاکر در درخواست از وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی برای شناسایی کارگران مهاجر غیرقانونی:

مسئولان با ایجاد سامانه هوشمند جهت شناسایی کارگران مهاجرغیرقانونی مانع از تضییع حقوق کارگران داخلی شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر ضرورت ایجاد سامانه هوشمند برای شناسایی کارگران مهاجرغیرقانونی که اغلب در حوزه ساختمان‌سازی نیز فعالیت دارند از وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی خواست تا با ورود جدی به این موضوع مانع از تضییع حقوق کارگران داخلی شوند.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد نسبت به بکارگیری کارگران مهاجر غیرقانونی بجای کارگران ایرانی در حوزه ساختمان‌سازی که باعث بیکاری نیروهای داخلی شده است، گفت: لازم است مسئولان نظارتی برای شناسایی کارگران خارجی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و اغلب در بخش ساختمان‌سازی مشغول به فعالیت هستند سامانه هوشمندی داشته باشند.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون باید مشخص شود اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی و در قالب کارگر در کشور فعالیت دارند در کجا و به چه صورت و با چه شرایطی بکار گرفته شده‌اند و چه میزان دریافتی دارند که باعث شده در برخی مواقع به کارگران داخلی ترجیح داده شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مسئولان مربوطه باید نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشند تا جایگزینی کارگران خارجی باعث تضییع حقوق ملت ایران و کارگران این مرز و بوم نشود چرا که این اقدام هم به معضل بیکاری کارگران در جامعه دامن می‌زند و هم باعث می‌شود کارفرمایان با بکارگیری اتباع بیگانه‏ فاقد پروانه کار از ظرفیت کارگران داخلی استفاده نکنند یا آنها را وادار به فعالیت بدون درخواست بیمه کنند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده هم از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هم هیات رییسه کمیسیون اجتماعی درخواست می‌کنم که به این موضوع به طور جدی ورود پیدا کنند و اجازه ندهند که استفاده از کارگران خارجی غیرقانونی باعث بیکاری کارگران داخلی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 365280
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم