خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 17:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو کمیسیون انرژی در واکنش به هجمه رسانه دولت علیه مرکز پژوهش‌های مجلس:

مرکز پژوهش‌ها به‌عنوان نیاز ضروری نمایندگان و قانونگذاری از عهده وظیفه خود به خوبی برآمده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه گزارش های مرکز پژوهش های مجلس، مبتنی بر آمارهای رسمی کشور است، گفت: افرادی که اخیرا انتقاداتی را به این مرکز داشته اند واضح و مشخص است که از کار پژوهش گران آن اطلاع دقیقی ندارند.

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس بازوی مشورتی نمایندگان است، گفت: پژوهشگران مرکز به مثابه یک فکر و یک اندیشه، نمایندگان را در تحلیل واقعیت ها همراهی می کردند.

وی افزود: در تحلیل موضوعات مختلف، مانند مسائلی با محوریت خودرو، انرژی، محیط زیست، اقتصاد و ... کارشناسان و پژوهشگران مرکز پژوهش ها، با ارائه تاریخچه موضوع و همچنین تحلیل علمی آن، اطلاعاتی دقیقی را به نمایندگان ارائه می کنند.

بیگی نژاد تصریح کرد: نمایندگان دائما با مرکز پژوهش های مجلس در تماس هستند و اگر این مرکز به عنوان بازوی مشورتی مجلس فعالیت نمی کرد، نمایندگان برای تصویب قوانین یا تدوین طرح ها نیاز به زمان بسیار بیشتری داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در چهار سال گذشته دیدیم که مرکز پژوهش ها برای ما یک نیاز ضروری است و از عهده وظیفه خود به خوبی برآمده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتقادات و مطالب مطرح شده درباره مرکز پژوهش های مجلس نشان دهنده آن است که این منتقدان از کار مرکز پژوهش ها به خوبی و دقیق اطلاع ندارند و این مرکز را از دور نقد می کنند.

وی ادامه داد: اگر این افراد در مجلس حضور داشتند یا به هر طریقی از نزدیک در جریان فعالیت های مرکز پژوهش های مجلس بودند به طور قطع نظر دیگری درباره این مرکز مطرح می کردند.

بیگی نژاد در مورد ادعای برخی رسانه ها مبنی بر ساختگی بودن آمار ارائه شده در گزارش های مرکز پژوهش های مجلس، گفت: این مرکز هیچ آماری را تولید نمی کند و ما در همه پژوهش هایی که با آن داشتیم شاهد بودیم که از آمارهای رسمی استفاده می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: گاهی پیش آمده که پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس به آمار ارائه شده از نهادهای رسمی، ایراداتی وارد می کردند، اما در نهایت استناد گزارش های مرکز به همان آمارهای رسمی بوده است.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: این گونه اظهارنظرها به این دلیل است که این افراد از نزدیک با مرکز پژوهش های مجلس کار نکرده اند و از جزییات کار پژوهشی و علمی اطلاعی ندارند. /

پایان پیام

  • کد خبر : 377919
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار