خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/04 - 10:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
افتتاح صندوق بیماران خاص با ریل‌گذاری مجلس شورای اسلامی:

مرهمی بر دردهای مالی بیماران خاص و صعب العلاج/ محمدبیگی: عدالت در سلامت با افتتاح این صندوق محقق می‌شود

عضو ناظر قوه مقننه در شورای عالی بیمه سلامت کشور از افتتاح صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت کشور خبر داد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعلام خبر خوب افتتاح صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و درمان پزشکی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سازمان بیمه سلامت کشور گفت: به برکت ریل گذاری مجلس انقلابی و اجرایی نمودن سیاست کلی رهبر انقلاب در راستای عدالت در سلامت و حمایت از بیماری خاص، این صندوق برای حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر افتتاح شد. تشکیل این صندوق با تلاش و پیگیری کمیسیون‌های برنامه، بودجه و بهداشت و درمان مجلس و با همکاری وزارت بهداشت در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد.



وی در ادامه یادآور شد: به موجب بند (ن) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مقرر شد، صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاه های مربوط به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران رسید. همچنین مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل ردیف (۱۷) جدول تبصره (۱۴) این قانون به صورت صد درصد به این صندوق تخصیص و پرداخت گردیده و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره (۱۶) جهت پرداخت به جامعه هدف، به صندوق یاد شده اختصاص یافت.



سیاست‌گذاری صندوق حمایت از بیماران خاص  بر عهده وزارت بهداشت است



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: روز گذشته بعد از ۷ ماه از تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح چنین صندوقی بودیم که بی‌شک مشکل بسیاری از خانواده‌های درگیر را حل خواهد کرد. براساس این قانون تشکیلات فعالیت این صندوق در سازمان بیمه سلامت ایران و سیاست گذاری آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان پزشکی است.



تعهداتی که از قبل متولیان سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج برای حمایت از بیماران در نظر گرفته‌اند همچنان به قوت خود باقی مانده است و تعهدات این صندوق به سایر تعهدات بیماران خاص اضافه خواهد شد، بر همین اساس سازمان‌های بیمه گر نمی تواند تعهدات خود را نسبت به بیمه شدگان کاهش دهند



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز تاکید کرد: تعهداتی که از قبل متولیان سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج برای حمایت از بیماران در نظر گرفته‌اند همچنان به قوت خود باقی مانده است و تعهدات این صندوق به سایر تعهدات بیماران خاص اضافه خواهد شد، بر همین اساس سازمان‌های بیمه گر نمی تواند تعهدات خود را نسبت به بیمه شدگان کاهش دهند.



عضو ناظر قوه مقننه در شورای عالی بیمه سلامت کشور در ادامه یادآور شد: در حال حاضر به دنبال کاهش هزینه‌های درمانی بیماران خاص هستیم، این صندوق می‌تواند حامی درمانی این گروه از بیماران باشد، بیماری‌های هزینه زا به صورت کلی جزء حمایت‌های اصلی این صندوق قرار خواهد گرفت، بی تردید عدالت در هزینه کرد منابع و کارایی تخصیص اعتبارات از اهمیت بسزایی برخوردار است.



هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم برای صندوق حمایت از بیماران خاص اختصاص گرفته شود 



رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس افزود: ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه جهت اختصاص اعتبارات لازم برای راه اندازی این صندوق درخواست داریم هر چه زودتر اجرایی شدن تخصیص اعتبارات را عملیاتی کند تا شاهد کمک درمانی برای بیماران خاص باشیم، تا بیماران دغدغه‌ای غیر از درمان بیماری نداشته باشند.



اولین گروه الکترونیکی شدن سلامت، بیماران صعب العلاج خواهند بود



محمدبیگی تاکید کرد: تمام تعهداتی که این صندوق باید ارائه کند در قالب سامانه های سلامت الکترونیک انجام خواهد شد و به پیشنهاد وزیر بهداشت مقرر شد پرونده الکترونیک بیماران صعب العلاج اولین گروه از سلامت الکترونیک باشد که به مرحله اجرایی شدن برسد.



بیشتربخوانید





رییس کمیته سلامت الکترونیک در مجلس یازدهم تصریح کرد: از تمام نمایندگانی که در بودجه ۱۴۰۱ ریل گذاری حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را داشته اند تشکر و قدردانی می کنیم، امیدواریم این حمایت‌ها به صورت ویژه پیوسته ادامه داشته باشد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 350864
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار