خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/29 - 12:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عنابستانی:

مردم باوری در امور اجرایی بهترین صورت برای اداره کشور است

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شوراى اسلامى یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به دولت را حضور بیش از اندازه دولتمردان در اداره امور جاری دانست و گفت: دولت باید نقش راهبری، کنترل و نظارت داشته باشد، امروز دولتمردان در تلاش هستند، تمام امور را خود به دست بگیرند و نقش اجرایی را ایفا کنند.

عنایستانی

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به صحبت‌های وزیر اقتصاد و نبود انگیزه در نسل جدید برای اداره کشور، گفت: نمی‌توان صحبت‌های خاندوزی وزیر اقتصاد را در خصوص عدم انگیزه نسل جدید در اداره کشور تحلیل کرد، اگر چنین تحلیلی صحت داشته باشد بی تردید دلیل آن عملکرد دولت بوده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، ششتمد، خوشاب، داورزن، و روداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت دست های خود را از امور جاری کشور کوتاه کند، افزود: دولت باید زمینه حضور جوانان را در اداره امور کشور فراهم و به آنها اعتماد کند، کشور از آن مردم است آنها می‌توانند در امور جاری کشور ورود کنند.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شوراى اسلامى یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به دولت را حضور بیش از اندازه دولتمردان در اداره امور جاری دانست و ادامه داد: دولت باید نقش راهبری، کنترل و نظارت داشته باشد، امروز دولتمردان در تلاش هستند، تمام امور را خود به دست بگیرند و نقش اجرایی را ایفا کنند.

عنابستانی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا دولت‌ها نقش اجرایی ندارند، تاکید کرد: دولت‌ها در سراسر دنیا بیشتر نقش راهبری دارند، امروز در کشور دولت باید نقش تسهیل‌گری خود را اجرا کرده و ضوابط را رعایت نماید و مقررات خود را به شدت کاهش دهد و نقش خود را در عرصه تولید کمرنگ کند.

وی با بیان اینکه مردم باید با حمایت دولت پا به عرصه تولید بگذارند، اظهار داشت: هر جا که دولت و شبه دولتی در تولید نقش دارد باید کنار رفته تا زمینه حضور مردم فراهم شود؛ در امور جاری کشور هر جا که نقش حاکمیتی کم باشد بی تردید نقش آحاد جامعه پررنگ خواهد شد و به تبع آن انگیزه حضور آنها در اداره امور کشور پررنگ می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تاریخ ثابت کرده هر جا مردم نقش پررنگی داشتند آن امور با موفقیت به سرانجام رسیده است، یادآور شد: باید پرسید چرا بسیاری از امور همچون صدور گواهینامه، پروانه، مجوزها و… به مردم واگذار نمی‌شود؟ باید مردم را باور کرده و تمام امور را به آنها بسپاریم، زمانیکه اموری به مردم واگذار شود به بهترین صورت ممکن به سرانجام می‌رسد.

عنابستانی با تاکید بر اینکه دولت بیش از اندازه در امور دخالت دارد موجب بی انگیزگی مردم در اداره امور شده است، اظهار داشت: ورود بیش از اندازه دولت به امور موجب بی انگیزگی مردم می‌شود با وجود چنین مسائلی دولتمردان به هر طریقی اعلام می‌کند که مردم انگیزه ای در اداره امور کشور ندارند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377334
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار