خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/05 - 16:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سامه یح نجف آبادی به اشاره به کاهش مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک با اجرای طرح دارویار:

مردم با نسخه هم به سختی آنتی بیوتیک تهیه می‌کنند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با اجرای طرح دارویار قیمت آنتی بیوتیک افزایش یافت و برخی دیگر رغبتی به تهیه و خرید آزاد آن ندارند و برای تجویز به پزشک مراجعه می کنند و در واقع کمبود آنتی بیوتیک در کشور به گونه ای است که مردم حتی با نسخه هم به سختی تهیه می کنند.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد هشدار معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در کشور، گفت: متاسفانه برخی افراد خودسرانه به داروخانه‌ها مراجعه و آنتی بیوتیک تهیه می کنند در حالی که مصرف بی رویه دارو شایع ترین علت مسمومیت در کشور است و عوارض زیادی را در پی دارد.



وی با تاکید بر اینکه باید چهار چوب مشخصی برای فروش دارو در نظر گرفته شود، افزود: کنترل مصرف خودسرانه دارو باید با فرهنگ سازی انجام شود.



نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایط کرونا که مردم از ماسک بیشتر استفاده می کردند میزان عفونت های گلو و حلق،  سرماخوردگی های عفونی و بیماری های تنفسی به شدت کاهش و به تبع آن مصرف آنتی بیوتیک هم کاهش یافت.



سامه یح نجف‌آبادی یادآور شد: البته با اجرای طرح دارویار قیمت آنتی بیوتیک افزایش یافت و افراد دیگر رغبتی به تهیه و خرید آزاد دارو ندارند و برای تجویز به پزشک مراجعه می کنند و در واقع کمبود آنتی بیوتیک در کشور به گونه است که مردم حتی با نسخه هم به سختی  تهیه می کنند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بهرحال می طلبد مردم مصرف خودسرانه و بی رویه دارو و آنتی بیوتیک را جدی بگیرند زیرا عوارض جبران ناپذیری را در پی دارد البته اجرای کامل سیستم ارجاع و راهنمای بالینی هم می تواند موجب کاهش مصرف خودسرانه دارو ‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 352561
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار